• Anonym (Räls)

Jo, det är bra

När en kvinna frågar "hur är det?" så ska man svara så, som man.
    "Jo, det är bra".
    Kvinnor är inte intresserade av att män har problem, eller mår dåligt över nåt.
    Hans problem kan aldrig mäta sig med hennes.
    Hon vill inte höra nåt annat än "jo, det är bra".
    För då kan de sen koncentrera sig på henne. Hon känner sig mer entusiastisk då. Kvinnor gillar män som är bra lyssnare, som de kan öppna sig för, och älta saker med.
    En man som har problem eller mår dåligt är en svag man.
    Det är därför män lär sig att hålla saker inom sig.
    Visa en bra yta, så blir alla nöjda.

• Svar på tråden Jo, det är bra
  • Anonym (Räls)
    Anonym (suck) skrev 2020-10-19 09:56:03 följande:

Alltså vad är det du försöker säga med dina svamlande inlägg? Ena stunden är det om fiskar och sen fd kollegor. Om du är lika osammanhängande i samtal så förstår jag att folk inte orkar lyssna på dig.

Det med fiskar var ett citat, en kvinna som skrivit. Det är ironiskt. Kvinnor tycker att män inte säger nåt. Sen om en man gör det, då hade det varit bättre om han inte gjort det.
  • Anonym (X)
    Anonym (Räls) skrev 2020-10-19 10:13:21 följande:
    Det med fiskar var ett citat, en kvinna som skrivit. Det är ironiskt. Kvinnor tycker att män inte säger nåt. Sen om en man gör det, då hade det varit bättre om han inte gjort det.
    Är du lika osammanhängande i tal som i skrift så kan det bero på det.
  • Anonym (Räls)

Kvinnlig bekant tyckte synd om sig själv och ville få ur sig lite. Så jag lyssnade. Helst hade jag velat säga "bit ihop".
    Som vi män måste göra.

• LFF

Om det är en bekant som frågar "Hur är det?" Så svarar jag alltid "jodå, bara bra". Ingen är intresserad av att lyssna på sanningen ändå.

Är det en nära vän som frågar så kan jag vara ärlig.

En gång var jag ärlig på krogen, hade haft en skitdag i skolan (var student) och nyss gjort slut med dåvarande pojkvännen. Ville vara ifred så jag svarade ärligt att "det suger" på öppningsfrasen "Hur är det?". Det fungerade sinnessjukt bra. Ingen ville stanna och prata med mig

• Hin

Haha, jag ser framför mig hur TS, som ju enligt egen beskrivning är en "svag man", sitter och startar knarkade flumtrådar på FAMILJELIV(!) av alla forum varje gång han ljugit för kyparen om att "Jo, tack det var jättegott!" ... som ju alla vi "svaga" gör när man inte orkar dra igång något.

Så jävla sämst tråd ... Svara ordentligt på frågan eller håll käften eller ge tillbaka eller opponera dig eller nåt då! Ett utmärkt sätt att faktiskt VARA värdelös är ju sätt du använder nu.

PS. 
    Jag tänkte om ... Har man startat en tråd på Familjeliv så har man ju faktiskt ändå gjort stor samhällsnytta ... Nu kommer ju världens alla kvinnor att ändra sig och TS att få någon sorts upprättelse och världen att se annorlunda ut! Får jag tillbe dig?

• Anonym (sommartiderhejhej)

Det där känner man igen Skrattande Pratade senast med en tjej igår om lite problem jag har. Genast kom hon med invändningar, du tänker fel osv. Jag hann inte ens prata till punkt, hon visade inget intresse att lyssna.

• Anonym (Aaaa)

Att när man ses lite snabbt fråga - Hur är det? är inte en allvarligt menad fråga utan en hälsningsfras. Det gäller både kvinnor och män. Vänner kan svara ärligt och längre på den frågan men annars säger man bara -Tack, bra, och själv? tex. Man kan om man vill berätta att man är lite trött, är disträ pga att mamma är sjuk etc. Men då gör man det väldigt kortfattat och ställer sen samma fråga till motparten. Om motparten är intresserad av din sjuka mamma ställer hen följdfrågor. Om inte så släpper ni ämnet där och går vidare till ytligare ämnen.

Om folk börjar se obekväma ut när du i stället börjar berätta lite längre om hur du faktiskt mår är det för att du bryter mot en social regel.

-Hur är det? är för det mesta inte en fråga i egentlig mening utan ett lite längre sätt att säga -Hej!

• Xenia
    Anonym (Räls) skrev 2020-09-09 10:53:10 följande:

"Jo, det är bra".
    För då kan de sen koncentrera sig på henne. Hon känner sig mer entusiastisk då. Kvinnor gillar män som är bra lyssnare, som de kan öppna sig för, och älta saker med.

INGEN är intresserad av ytligt bekantas problem. Har inget med kön att göra.

En man i ett förhållande berättar förstås om sina problem. Gör han det inte, så blir hans partner missnöjd över att han håller henne utanför. Men du kanske inte har haft något förhållande?
  • Anonym (Dong Juan)
    Anonym (Räls) skrev 2020-09-09 11:17:25 följande:
    I
    Men en kvinna vill faktiskt inte höra om när en man mår dåligt över nåt, hon vill inte höra om hans problem.
    Däremot så vill kvinnor prata om sina problem, om när dom mår dåligt, med en man.
    så är det fan
  • Anonym (Dong Juan)
    Anonym (sommartiderhejhej) skrev 2021-06-12 07:39:12 följande:

Det där känner man igen Skrattande Pratade senast med en tjej igår om lite problem jag har. Genast kom hon med invändningar, du tänker fel osv. Jag hann inte ens prata till punkt, hon visade inget intresse att lyssna.

s jeavla tpiskt
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Räls) skrev 2020-09-09 10:53:10 följande:
    Jo, det är bra

"Jo, det är bra".

Vad du hittar på en massa. 
  • Anonym (Ngnf)

Isåfall är det precis likadant med killar. 

Om du mött en sådan person så handlar det nog snarare om hur personen är. Vissa är väl bara sådana tyvärr.

• Anonym (Ngnf)
    Xenia skrev 2021-11-26 13:41:47 följande:
    INGEN är intresserad av ytligt bekantas problem. Har inget med kön att göra.

En man i ett förhållande berättar förstås om sina problem. Gör han det inte, så blir hans partner missnöjd över att han håller henne utanför. Men du kanske inte har haft något förhållande?
    Det kan man visst vara.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ngnf) skrev 2022-09-09 17:53:48 följande:

Isåfall är det precis likadant med killar. 

Om du mött en sådan person så handlar det nog snarare om hur personen är. Vissa är väl bara sådana tyvärr.

Håller med
Svar på tråden Jo, det är bra