• Anonym (Räls)

Jo, det är bra

När en kvinna frågar "hur är det?" så ska man svara så, som man.
    "Jo, det är bra".
    Kvinnor är inte intresserade av att män har problem, eller mår dåligt över nåt.
    Hans problem kan aldrig mäta sig med hennes.
    Hon vill inte höra nåt annat än "jo, det är bra".
    För då kan de sen koncentrera sig på henne. Hon känner sig mer entusiastisk då. Kvinnor gillar män som är bra lyssnare, som de kan öppna sig för, och älta saker med.
    En man som har problem eller mår dåligt är en svag man.
    Det är därför män lär sig att hålla saker inom sig.
    Visa en bra yta, så blir alla nöjda.

• Svar på tråden Jo, det är bra
  • Anonym (suck)

Åh är du igång nu igen, hur många trådar går det att starta där poängen alltid är densamma. Alla kvinnor är självupptagna idioter, bla...bla....bla.

• Anonym (Räls)
    Anonym (suck) skrev 2020-09-09 10:56:00 följande:

Åh är du igång nu igen, hur många trådar går det att starta där poängen alltid är densamma. Alla kvinnor är självupptagna idioter, bla...bla....bla.

Idioter? Nja... men nog fan är kvinnors problem alltid större än mäns, där är mäns problem bagateller.
    Det är ingen slump att män ska bita ihop. Kvinnor vill ha det så.
    Är säkert inte bara jag som hört att kvinnor uppskattar män som kan öppna upp sig, och vågar vara sårbara.
    Att kvinnor uppskattar män som är lätta att prata med, förstående, det är inte så konstigt.
    Men en kvinna vill faktiskt inte höra om när en man mår dåligt över nåt, hon vill inte höra om hans problem.
    Däremot så vill kvinnor prata om sina problem, om när dom mår dåligt, med en man.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Räls) skrev 2020-09-09 11:17:25 följande:
    Idioter? Nja... men nog fan är kvinnors problem alltid större än mäns, där är mäns problem bagateller.
    Det är ingen slump att män ska bita ihop. Kvinnor vill ha det så.
    Är säkert inte bara jag som hört att kvinnor uppskattar män som kan öppna upp sig, och vågar vara sårbara.
    Att kvinnor uppskattar män som är lätta att prata med, förstående, det är inte så konstigt.
    Men en kvinna vill faktiskt inte höra om när en man mår dåligt över nåt, hon vill inte höra om hans problem.
    Däremot så vill kvinnor prata om sina problem, om när dom mår dåligt, med en man.
    Näe, problemet är väl snarare att de inte vill lyssna på DINA problem. Det är inte konstigt med tanke på hur du låter online.
  • Anonym (Y)

Det Finns kvinnor som är bra lyssnare
    och män som är bra lyssnare
    Har inget med könet att göra

Jag är kvinna och lyssnar gärna på problem om det får någon att må bättre. Även om det skulle råka vara en man..

• Anonym (Y)

Ta tag i ditt mående är mitt tips
    Att skuldsätta alla kvinnor i hela världen är ingen bra lösning. 

• Mint

Men alltså, det är ju för att ?hur är det?? oavsett vem som ställer frågan, snarare är en hälsningsfras än en ärligt menad fråga!

Varför skulle annars allt från kunder till busschaufförer, lokalvårdare och telefonförsäljare ställa den?

Den SKA inte besvaras med annat än ?jodå? eller ?bara bra tack, själv?? om det inte är en person du känner väl som ställer den. Alternativt att den som ställer den vet att du varit sjuk och vill ha bekräftelse på att du blivit frisk.

Tycker själv den är totalt meningslös och skulle aldrig ställa frågan utan att vara intresserad av ett ärligt svar.

• Anonym (suck)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-09-09 11:23:00 följande:
    Näe, problemet är väl snarare att de inte vill lyssna på DINA problem. Det är inte konstigt med tanke på hur du låter online.
    Haha så sant!
  • Anonym (Räls)

Att ha fiskar är rätt svårt.
    De säger ju ingenting. Man frågar sig hela tiden:
    Mår de bra? Har de problem? Lever de fortfarande?

Med karlar är det förresten i stort sett likadant...

• Anonym (Räls)

Träffade på en f.d. kollega igår. Hon frågade hur det är. "Jo det är bra" svarade jag. Det är inte så bra, jag mår dåligt.
    Vi tog följe en bit, hon var ute med sin hund. På de minuterna vi pratade så hann hon med att berätta om hur det är på jobbet, och idioter till män som hon dejtat. Hon tycker det är svårt att hitta någon vettig, och hon uttryckte sitt missnöje, lät lite deppig. Det var mest hon som pratade, jag lyssnade.

• Anonym (suck)

Alltså vad är det du försöker säga med dina svamlande inlägg? Ena stunden är det om fiskar och sen fd kollegor. Om du är lika osammanhängande i samtal så förstår jag att folk inte orkar lyssna på dig.

Svar på tråden Jo, det är bra