Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 16:46:23 följande:
Så man får alltså inte ställa frågor för mer klarhet i situationen? Så bra att du berättar för mig om forumets regler :)
Jo, så klart får man det. Men man kan fråga på ett omtänksamt och trevligt sätt, eller på annat sätt...
Ser jag till mig själv så är jag som förälder väldigt trött på fördomen att sängvätning är onormalt - vilket du skrev att det är. Just den fördomen är orsaken till att barnen lätt känner skam inför att de kissar i sängen - något som gör det både svårare att hantera i vardagen och faktiskt också svårare att behandla.
Sängvätning är relativt vanligt. Det är bara det att onormalt-stämpeln gjort att väldigt få pratar öppet om det. När du skriver att det är onormalt trampar du på en tå som är rätt ordentligt öm. Både barnet och vi föräldrar kämpar med att komma ihåg det som läkaren sagt: det är inte onormalt, det är inte tecken på sjukdom, det är ett praktiskt bekymmer som i de allra flesta fall går över av sig själv.
Du skrev dessutom din fråga till mig på ett aggressivt sätt, med versaler och dubbla utropstecken. Det ger inte något särskilt vänligt och omtänksamt intryck. Du verkar också blandat ihop mig och TS, men ber inte om ursäkt när det påpekades.
Sammantaget ger det inte ett särskilt trevligt intryck och det ökar irritationen över att du försöker svara på något du inte är insatt i.