Anonym (Skye) skrev 2020-12-05 13:35:30 följande:
Ja, vi ska precis börja! :)
Har en son som snart fyller 3, jag är 37.
Det enda problemet jag tänker på är att jag tyckte min förra förlossning var traumatisk, men mest pga hur personalen behandlade mig. Jag är inte medicinskt rädd liksom att inte personalen ska kunna hjälpa mig om det behövs. Skulle gärna investera i en Doula om vi blir gravida igen :).
Det känns lagom att försöka nu där vi är i livet och med sonens ålder.
Å får man fortfarande ha med sig doulor där du bor? jag bor i GBG och här får man bara ha en stödperson med sig så antingen medförälder eller någon annan.
Tråkigt att du fick en negativ upplevelse av din förlossning :( Gör verkligen så stor skillnad hur någon är i ton och sätt när man är i en sån utsatt situation. Har själv saker som jag hade önskat annorlunda från min förlossning men personalen va snäll och peppande, och mötte upp på bb sen och gick igenom allt som hänt. Bekräftade vad jag kände och att det var lite kaotiskt ett tag pga olika saker. Det gjorde jättemycket för mig att jag kände att de tog sig tiden och förklarade det som hänt när man va som i en stor dimma och inte visste om det var natt eller dag. Annars hade jag nog inte viljat göra om det igen.
Spännande med att ni försöker med ett syskon nu! Hoppas ni får en fin julklapp :) när är bim?