Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Någon mer som har bebisverkstad nu

hopeforaplusa skrev 2021-03-21 09:31:02 följande:

Uppdaterar listan. Håller tummen att nästa månad blir månaden ni får ett plus!!

BIM-listan

9/12 4a (PLUS)

20/12 babymama (PLUS)

21/12 Håller tummarna (PLUS)

14/3 Första

14/3 Hopeforaplus (PLUS)

5/4 barnlängtan2021

9/4 Litehopplöst

14/4 Babymakeing

23/4 Minitvåan

?? Lillskrutten (missfall)

Min BIM är oklar. Var ingen mens jag fick för någon vecka sen..
  • barnlängtan2021

BIM-listan

9/12 4a (PLUS)

20/12 babymama (PLUS)

14/3 Första

15/3 Hopeforaplus

9/4 Litehopplöst

14/4 Babymakeing

23/4 Minitvåan

?? Lillskrutten (missfall)

?? Barnlängtan2021 (missfall)

• barnlängtan2021
    hopeforaplusa skrev 2021-04-13 13:17:30 följande:

Hur går det gör alla här? Hur mår alla?{#emotions_dlg.flower}

Jag har ätit min första kur med letrozolen efter mitt MA nu. Var på ett vul i måndags för att kolla äggen, hade ett ägg på 12 mm. Så det var lite litet ännu, har ett nytt val bokat på fredag så hoppas att det växt till sig då! 
  • barnlängtan2021
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-04-22 15:20:54 följande:
    Hej alla fina tjejer
    Tråkigt att komma in och se att tråden dött av lite sen jag skrev här senast. Förväntade mig att komma in och ha flera hundra inlägg att läsa ikapp haha. Hoppas vi kan skaka lite mer liv i den här tråden igen! 
    STORT grattis till hopeforaplus, underbart med plus! Vilken dröm med tvillingar, det tycker jag vore så mysigt att få, tänk vilket band dom kommer ha!
    Skönt att se att ingen mer har fått missfall, det glädjer mig  Hur mår Babymakeing, har du varit på återbesök än? Och barnlängtan2021, hur gick det med andra vul?
    Litehopplöst hur går det med ivf-behandlingarna? Såg att du fick mensen nyligen, det var tråkigt  Hur många försök brukar det i snitt ta innan det går? 
    4a hur har det gått med sammandragningarna, vilken vecka är du i nu? Du hade inte så under dina förra graviditeter?
    Det hade inte hänt någonting på andra vul, ägget var lika stort även fast det hade gått 4 dagar. De konstaterade att det inte är någon ägglossning denna månad. Får jag inte mens innan den 30/4 så ska jag få provera och sen köra dubbeldos letrozol
  • barnlängtan2021

BIM-listan

9/12 4a (PLUS)

20/12 babymama (PLUS)

15/3 Hopeforaplus (PLUS)

7/5 Litehopplöst

7/5 Första

9/5 Lillskrutten

16/5 Babymakeing

26/5 Barnlängtan2021

?? Minitvåan (utebliven mens)

• barnlängtan2021
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-09 16:32:20 följande:

Okej fina fina tjejer, jag har dragit mig för att skriva det här för jag vill inte göra Första eller någon annan ledsen. Men samtidigt vet jag att man även blir väldigt glad för varandra, det är därför vi är i den här tråden! Så här kommer det!

Imorse tog jag ett positivt graviditetstest!! Jag är överlycklig! Men känslorna är blandade. Jag känner mig mer dödlig än förra gången om jag säger så och nervös.

Åh grattis! <3

Jag går bara och väntar in ägglossningen och vul på onsdag.
  • barnlängtan2021
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-26 16:36:53 följande:

Jag har fått en tid på måndag med en barnmorska, jag vet inte riktigt vad tiden är till för då hon som ringde sa att ?sen bokar hon in inskrivningssamtal?. Förstod inte heller om de skulle ringa eller om jag ska dit men på 1177 står det ?besök? så åker väl dit och tar annars samtalet där. Tänker då ge mig på ett sista försök att få ett vul. Är då enligt mensen i vecka 7+2.

Man brukar ju ha ett hälsosamtal först så kanske det du ska på då?
  • barnlängtan2021
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-26 19:00:29 följande:

Jaha ja kanske det, onödigt känns det som eftersom jag nyligen genomgått allt det där. Men när jag var gravid med min son ringde jag in så sent så det blev väl lite hoppsan av det hela. Fick gå på ultraljud i vecka 15 och inskrivningssamtal med hälsosamtal i vecka 16.

Ah okej! Vet att vissa tar hälsosamtalet och inskrivningen samtidigt :)
  • barnlängtan2021
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-26 23:16:54 följande:

Det låter smartare, känns väldigt onödigt att åka dit två gånger med nån vecka isär för ett hälsosamtal jag gick på för bara lite över ett år sen och sen för inskrivning. Känns inte som att de tänker särskilt covidsäkrat... Kanske frågar om hon kan köra inskrivningen på en gång.

Hur går det för dig? :)

Du kan ju ringa och fråga :)

Jag plussade för två dagar sen, så nu är det en lång väntan till det tidiga ultraljudet som vi ska ha i slutet av juni :)
  • barnlängtan2021
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-05-27 10:58:05 följande:

Grattis!! Va kul att höra! =D

Anonym (Första) skrev 2021-05-27 11:41:44 följande:

Oj så roligt, grattis! Hoppas det går bra :)

Tack! Jag håller tummarna att det går denna gång :)
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu