Anonym (Babymakeing) skrev 2021-07-24 13:06:52 följande:
Ja även om det bara är en vecka så sniglar sig tiden fram.
Va skönt att blödningen avtagit men jobbigt att den inte är helt borta :( och tufft med illamåendet. Va det samma sak med första bebis att du mådde illa så länge? Annars kanske det är annat kön denna gången?
Jag mådde olika med min dotter mot sonen. Och med dottern va min hy perfekt och håret behövde typ aldrig tvättas för det blev inte fett. Med sonen hade jag finnar, fett hår och mycket mer illa tidigt i graviditeten. Kan ju varit tillfällighet också såklart.
Jag förstår dig!! Tiden går aldrig så långsamt som när man väntar i ovisshet.
Idag har det varit lite mer spottings igen tyvärr men fortfarande mindre än innan det avtog ett tag. Med min son mådde jag mycket mycket mer illa, konstant hela tiden, jag hade även ?mensvärk? typ hela tiden, så fruktansvärt ömma bröst att jag knappt kunde ta av bh:n efter en arbetsdag. Illamåendet försvann typ helt i vecka 13, övriga symptom lindrades också då har jag för mig. Nu är jag i vecka 14 och illamåendet börjar komma igång ordentligt. Innan har jag spytt men inte mått illa. Inga övriga symptom, kanske börjar känna lite i brösten nu med. Helt omvänt alltså! Lustigt att du också mådde illa tidigare med sonen.
Kanske kan vara en flicka då eller så är det bara något helt annat haha. Har läst så mycket trådar om det här med symptom och kön och det går inte att utläsa något svar. En hade hemsk graviditet med sonen men jättebra med dottern, en hade hemsk med båda sönerna, en hade hemsk med dottern men jättebra med sonen haha alla varianter finns! Känns dumt att gissa för mycket så råkar man kanske ställa in sig på något och så blir man besviken.