Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-12-14 09:58:25 följande:
Ja det är inte så kul, min cykel brukade vanligtvis diffa 2 dagar men sista cykeln innan jag blev gravid var helt plötsligt ytterligare några dagar längre, funderar om det kan ha varit ett tidigt missfall eftersom det kom som en fors direkt vilket det aldrig gjort tidigare, men det får jag aldrig veta! :P
Tack! Jag hoppas så mycket! Ingen mens än men känns ändå som att jag inte är gravid... Vet inte varför men känner mig redan besviken haha
Det kanske man på sätt och vis inte vill veta heller. Jag har ju aldrig fått missfall men kan tänka mig att man kan bli ännu mer ledsen och besviken om man fått reda på det än man blir när mensen kommer.
Jag kände precis som du förra cykeln. Jag va säker på att jag inte va gravid även fast det va långt innan bim. Det klart man blir besviken även fast man inte kan veta om man har rätt. Det är ju ändå en negativ tanke och tankar har väldigt stor kraft på känslor så det är inte så konstigt.
Visst va det så att du inte vill testa innan symptom, utan väntar hellre till mensen kommer?