Anonym (Babymakeing) skrev 2021-03-09 13:11:17 följande:
Idag va vi inne och fick provsvaren. De visade inget avvikande vilket känns rätt jobbigt men nu har vi iaf svar på det.
Ultraljudet idag bekräftade mindre fostervatten och visade även på att njurbäckenet va vidgat och att det börjat samlas vätska kring hjärtat. Lårbenet mötte till v 15+6 medan huvudet mätte till 14+4. Båda är i minsta laget för var jag borde befinna mig.
Med det vi vet så tog vi ett beslut idag. Det värsta beslutet jag varit tvungen att fatta i mitt liv men känns skönt att ha tagit det nu. På måndag ska jag in och ta första tabletten för att avbryta graviditeten. Sen blir det igångsättning på onsdag nästa vecka. Känns som en evighet samtidigt som jag inte vill släppa vår lilla pojke ifrån mig. Även om det som sagt känns skönt att beslutet är taget och vi får möjlighet att börja sörja på riktigt och gå vidare.
Jag skulle få ett återbesök om 5-6 veckor till någon av de två läkare jag träffat de senaste för att gå igenom provsvar från obduktion och lägga upp en plan för när och om jag blir gravid igen. Känns skönt ändå att få en plan för som jag kommer oroa mig nästa graviditet. Kommer inte kunna slappna av tror jag.
De har tagit väl hand om oss och väldigt måna om att vi ska få ställa alla frågor och inga frågor är dumma. Att allt sker på våra villkor och ingen stress med att fatta några beslut och vad vi än hade bestämt hade de hjälpt oss bäst de kunnat oavsett om vi ville avbryta eller se vad naturen gör med vad vi blivit tilldelade.
Men Glenn ska få hamna i en minneslund med andra bebisar snart. Och vi ska få gå vidare...
Är helt förkrossad men det hade bara blivit jobbigare att skjuta på beslutet.
Kommer nog ligga lite lågt här ett tag men kommer kanske tillbaka snart med nya krafter. Förhoppningsvis kan jag få hjälp från gravidförsäkringen med krishantering.
Tack för allt stöd ni gett mig <3
Förstår att det svaret känns svårare att få. Men ser till all fakta ni fått känns det kanske inte som att det gick att ta ett annat beslut
Skönt att ni lyckades landa i något tillsammans. Ni förtjänar att få sörja på riktigt och gå vidare.
Vad bra att de tagit er på allvar och bemött er med respekt från start. Jag känner liknande som dig, jag känner att det du gått igenom är mycket värre än det jag gick igenom nu, värre än jag kan tänka mig. Men jag känner mig ändå vemodig till att försöka bli gravid igen, denna gång var vi i vår drömvärld och tänkte att då ringer vi för inskrivning, då och då blir det säkert ultraljud, då berättar vi för alla och vi gör si och så hihihi. Usch vad naiv jag känner mig nu! Kommer vara otroligt svårt att slappna av och njuta nästa gång (vilket jag visserligen hade denna gång med pga brist på symptom) men nja vi får se hur det blir. Vet i alla fall att jag kommer ringa och kräva tid direkt nästa gång om jag känner likadant.
Fick ni kontakt med någon ny kurator?
Det som händer händer just nu, oavsett när du fick den informationen så sker traumat i ert liv nu och självklart ska ni då ha rätt till hjälp när ni tecknat försäkring. Hoppas dom inte har nåt dumt undantag på det men det vore inte klokt i så fall.
Förstår om ni behöver lite tid för er och er familj. Men vi finns här för dig när du känner dig redo igen