Anonym (4a) skrev 2021-03-05 14:27:03 följande:
Usch vad jobbigt att du inte fick komma in på en koll åtminstone :,( vet du, vore jag du skulle jag åka in akut ändå. Även om man inte kan göra något åt det så får man ju ändå veta om bebisen lever eller inte. I min stad har de jour kvällstid ( det finns alltid en jourläkare) så det kan ju bli väntetid, men absolut värt att få en koll. Jag hade gjort så, men jag förstår om du inte vill.
Jag är lite som du ändå, att ringer man vill man ju få det att låta okej och att det inte är så stort besvär. Men på senare tid har jag prioriterat mitt mående och varit mer dryg på vården för att få min vilja igenom! För så är det, vet du vad du vill som patient så kan du få det om du står på dig! Det sorgliga är att när man är såhär orolig och inte får komma in så får man ju en stämpel i pannan av vården att man är psykiskt instabil och blir hänvisad till psykolog...varit med om det flera gånger och nu är jag less! Usch vad jag svamlar, men det jag vill få fram är att vill du ha en koll, så TA en koll! Åk in bara! Kram på dig <3
Problemet är att jag har en liten kille här på 8 månader som också behöver mig. Så ska jag åka in akut vem vet hur många timmar jag får sitta där utan min man och få kanske ett hemskt besked. Det börjar rinna blod mer nu så jag är nästan helt övertygad om missfall och då möter jag det hellre hemma med min man. Tack för tipset! Skulle gjort det om vår son var äldre eller om min man kunde följa med ändå.
Jättestarkt jobbat av dig att bygga upp det modet! Jag ska se till att börja mer så också. Man ska alltid prioritera sig själv och sitt mående och kräva sin rätt i vården. Tack för dina råd och kram tillbaka