Anonym (Babymama) skrev 2020-11-05 10:16:56 följande:
Alltså så stressigt allt känns. Vill bara bli gravid nu och att allt ska klaffa. Fick helt plötsligt jobberbjudande och nu har jag känt mig stressad och vet inte vad jag ska göra.
Har egentligen ingen lust att vara kvar på mitt jobb, men känns fel tillfälle att byta och egentligen vill jag ju inte jobba innan nästa bebis. Gaah. Gått runt med stresskänsla i flera dagar och känner mig sjukt trött alltså, så mycket tankar!!
Och så blir jag såååklart stressad över att jag är såhär stressad och att det ska påverka chansen att bli gravid. Känner typ skjut mig typ haha :) (:
Hur känner ni kring allt?
Jobbigt när man känner sig stressad :( jag hade så med första barnet, alla vänner runt mig hade fått eller blev gravida. Sen har jag fått veta i efterhand av både en och två att de hade haft det väldigt tufft att få till sin/sina bebisar. Nu har vi tidspress på att skaffa ett syskon eftersom jag inte har så många ägg kvar men samtidigt är jag lugnare nu för blir det inte fler så är jag ändå nöjd med det exemplaret vi har (som för övrigt precis kommit in i någon sorts frustrerad ålder då ett nej resulterar i tjut å gråt).
Hade jag fått erbjudande om ett jobb jag vill ha så hade jag nog slått till. Är själv inte jätteförtjust i mitt jobb. Precis gått tillbaka på föräldraledighet igen efter att ha jobbat 5 månader. Ska bli mysigt att vara hemma i vinter. Jg kollar efter andra jobb nu men är rätt kräsen. Det får vara något riktigt bra ändå för att det ska kännas värt att byta.
Jag hade riktigt jobbig foglossning så blev sjukskriven på deltid från v 23 med ändrade Arbetsuppgifter och två månader innan gick jag hem med gravidpenning. Lär väl bli något liknande nästa gång också.
Lycka till i grubblandet! Det kommer lösa sig! <3