Anonym (Babymama) skrev 2020-09-10 22:26:14 följande:
Härligt! :) hoppas det blir en liten inom snar framtid då!
Gick det fort att bli gravid med första?
Jobbigt med oregelbundet! Jag hade jättedålig koll på kroppen innan barn. Sen när jag läste om flytningar så kan jag känna kroppen direkt av det. Har funkat med båda graviditeterna innan så hoppas på det nu med. Har inte tagit ägglossningstester någon gång men verkar ju bra! Stämmer det alltid eller kan det ge fel svar?
Det tog närmare ett år med första så jag har inga höga förväntningar om att det ska gå så mycket snabbare nu, speciellt inte som det är så oregelbundet fortfarande.
Äl-tester är väl mer en indikation på att det inom 12-48h ska släppas ett ägg men det är ingen garanti för att ägget släpps eller att det sker just då men jag har i princip inga flytningar utan att behöva ?gräva? på gott å ont så har lite svårt att veta var jag befinner mig annars :) inför första barnet hade jag gått på p-piller i närmare 18 år så behövde verkligen lära känna min cykel då hehe.
Jag är en stortestare men denna gång ska jag hålla mig tills det gått iaf 35 dagar sen senaste mensens första dag innan jag har ett gravidtest men det kliar i fingrarna.