Anonym (Minitvåan) skrev 2021-02-26 20:18:45 följande:
Mitt andra barn är snart 5 år.
Ja det är skönt att veta att allt fungerar som det ska, förutom att åldersaspekten kan spöka nu när jag är nära 40. Men jag försöker trösta mig med att det gått bra för många andra, och jag hoppas på att jag också har sån tur och bra ägg kvar.
Jag upplever mindre stress och press nu främst för att vi redan är en fin familj, och jag har redan fått uppleva en graviditet och att få barn. Så jag riskerar inte att missa något fantastiskt i livet längre på det sättet. Ett barn till blir en bonus bara, liksom. Det är ok om det inte tar sig.
Med det sagt har jag så klart förståelse för alla som känner jättestarkt att de bara måste få mer än ett barn, jag har bara själv inte den starka drivkraften den här gången. Mitt livs lycka står och faller inte med att det tar sig, nu. Så kände jag med första barnet.
Jag har redan börjat testa för ägglossning trots att jag vet att det är för tidigt haha är bara orolig för att jag ska missa det.... Men jag har beställt hem så mycket billiga teststickor att jag drunknar i dem så det är ingen fara hahahaha Testoman deluxe.....
Spännande! Och skönt att inte känna dig så stressad över allt. Det kommer säkert gå jättebra, tror det är bra för kroppen att inte stressa heller