Någon mer som har bebisverkstad nu
Åh vad bra att du har folk runtomkring dig som ändå får dig att må bra! Ta det i den takt som känns bra för dig
Jag förstår att du blev besviken, särskilt om du läst om ett sätt som du trodde var standard. Kan din man kanske ta tag i det här att ringa och kolla upp om det går att ändra sig? Eller om ni ändå kan få besked när askan spridits, underligt att de inte har det som standard på det sjukhuset. Fullt förståligt att man vill ha den informationen!
Precis så känner jag, visst några månader eller ett halvår (förhoppningsvis inte mer än det!) är inte alls lång tid! Men när man räknat med så tätt och drömmen besannades och sen togs den ifrån en Hade då hellre gått samma tid utan att bli gravid och att det helt enkelt fick ta lång tid, nu hann jag komma så långt i mitt huvud och var överlycklig och sen så försvann det... Man växer med varje erfarenhet och man får tänka att det finns en mening med allt som sker
Tyckte att det va rätt skönt att han också kunde gråta. Det fick mig att känna mig mindre ensam med sorgen då. Eftersom jag själv är en "gråtare" när något hemskt inträffat kändes det skönt att jag kunde spegla mina känslor i honom. Tycker det är svårare att veta hur någon annan känner när deras uttryck är annorlunda än mina egna. Nästan jobbigare sen när han va "klar" och jag fortfarande va/är trasig och inte ser samma i honom. Även om det såklart är superskönt att han istället har mer ork då att ta hand om hem, barn och mig då.
När det gäller till det om män och missfall så har ju märkt på min att han blir ledsen och efter första missfallet så blev han inte lika taktil längre. Eller alltså innan så klappade han på magen å va glad. När vi blev gravida igen så gjorde han sällan det. Lite som att skydda sig själv gissar jag.
Och klart som tusan att man blir sjukt orolig och nojjig efter att man fått ett mf, speciellt så sent. Jag kommer berätta för min direkt när/om jag blir gravid nästa gång. Mest för att jag kommer bli så nere om det sker något igen och då kommer jag behöva hans stöd. Och jag kommer vara supernojjig fram till bf skulle jag gissa och säkert bete mig konstigt redan från start och då behöver han veta varför jag är som jag är och få bryta ihop en å annan gång hos honom.