Anonym (Babymama) skrev 2021-02-09 10:54:07 följande:
Jaa denna ständiga oro. Måste vara jobbigt när du fick missfall så sent. För mig känns det som oron aldrig kommer försvinna den här graviditeten. Man går runt och väntar bara typ :/
Jag har varit sjukligt trött och mått illa (dock bara kräkts några ggr) men ätit mycket mer än innan. Tänkte att jag skulle vara "duktig" och äta nyttigt men vad gör man när man mår illa och kan inte tänka sig annat än typ bröd och pasta? Som jag aldrig äter annars haha!
Mina första symptom var karpaltunnelsyndrom några veckor innan och en sjukdomskänsla i kroppen av att man inte kunde ungå att något var fel. Tillslut sjukskrev jag mig själv. När en väldigt morgontrött människa går upp 2 timmar tidigare än vanligt för man mår så dåligt kan knappt röra sig pga svullnad är det något som är fel! Svullnad på ben och ögonlock och sen explodera allt väldigt fort med väldigt högt bt, protein, flimmer, lättutlösta reflexer osv. Gick upp 10 kg på en vecka.
För mig gick det verkligen så fort.
Var på ultraljud i v20 och allt dåg bra ut till att bli inlagd och det är försent i v25 :/
Skönt att du börjat med trombylen. Jag är redan inne på andra burken x) tar du 75 eller 150?
Har också haft huvudvärk mycket men jag är så trött och sover en stund på kvällen innan jag ska sova osv. Tror min kropp är så ovan vid att bli så trött och kunna ta naps ibland. Hur är din huvudvärk?
Ja det har varit så brutalt jobbigt...man går och är ständigt orolig :( men är ju inget att göra åt, bara vänta... lika för dig egentligen, bara vänta och se och hoppas på det bästa!
Skönt det inte är bara jag som äter som en häst haha :D trött och seg är jag också, dock bra hb och ferritin så är då inte det som spökar. Är också som du, försöker verkligen äta nyttigt men kroppen vill bara ha skräp haha, knäppt.
Usch så fort det verkar ha gått för dig! Hoppas du får en ordentlig plan med sjukskrivning och täta kontroller så de har koll på dig denna gång. Mig började havandeskapsförgiftningen i v 35 med högre blodtryck och protein i urinen bara, senare la jag på mig lite vätska och vikt och barnet var tillväxthämmat. Fick sedan trandate som ökades successivt.
Nu tar jag 75 mg per dag m. Du? Min huvudvärk kommer oftast morgon och över dagen och sitter mest innanför ögonen. Har inte hjälpt med Alvedon. Men har nu också haft ett par tillfällen av yrsel och svimningskänsla vilket inte är normalt för mig iom jag har högre blodtryck... Att det ska vara så svårt att vara gravid >.< haha