Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-06-17 09:21:07 följande:
Skönt att ha det gjort. Förstår att tankarna snurrar iväg till det negativa, tror det är vanligt att det blir så. Du har upplevt mycket negativt i 9 månader så det är väl svårt för dig att se en positiv utväg. Har du googlat något på lyckliga historier med folk som försökt ungefär lika länge som er? Hoppas verkligen ni lyckas nu när ni sätter igång! Ny energi och kropparna har fått lite paus<3 Men som du säger har du nu en klar målbild framför dig när ni tar nästa steg, så slipper det kännas som att ni ska försöka i oändlighet.
Tänk på Litehopplöst som försökt i över ett år och nu är gravid på andra försöket ivf så kanske det ändå känns som att ni i alla fall kommer få ett plus inom en inte allt för lång framtid. Plusset kommer till er också och en liten bebis, kämpa på så kommer ni snart ha er skatt hos er och då kommer det säkert kännas alldeles självklart med allt som hänt för då fick ni precis det barn ni skulle få.
Nej jag har inte googlat på det då jag inte orkar med lyckliga historier just nu, låter kanske dumt att säga så men känner hellre jag håller mig borta från dom för att inte tänka så mycket på våran egna resa. Jo, vi ger inte upp i första taget :)
Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-06-17 11:09:19 följande:
I vissa perioder kommer det mycket negativa tankar. Det är nog normalt i denna process. Allt tar sån tid och man bara förflyttas mellan ägglossning-mens-ägglossning-mens osv. Och ibland känns det just lite hopplöst (därav min signatur :) )
Skönt att ni bestämt hur ni ska gå vidare. Det har hjälpt mig en del att ha en plan, om än en otydlig sådan. Typ, om detta inte har funkat innan då så gör vi så och om det sen inte funkat då så gör vi si.
Hur gammal är du om jag får fråga? Det avgör lite hur snart ni bör be om utredning. Är du närmre 39 så rekommenderar jag att börja med en gång. För landstingsfinansierad ivf skall utredningen vara gjord innan man fyllt 39 och sen får man inte fler ivf behandlingar (bara eventuella insättningar) via landstinget efter man fyllt 40. Detta gjorde mig stressad då jag fyller 40 i höst :)
Det kommer bli er tur snart. På nåt sätt. <3
Jag är 27 år så måste försöka ett år innan vi får söka. Men har dock hört att om det ser bra ut på utredningen så får man ingen remiss till ivf innan man är 30 år och har försökt i minst 2 år. Iaf vad gäller i den regionen jag bor i nu, fick höra det av en annan som gjort utredningen här för ett tag sedan. Så kommer man så långt som en utredning och det ser bra ut så är det ju bara att fortsätta kämpa utan en plan i några år till. Därav vet man ju inte riktigt vad man vill hoppas på för resultat vid en eventuell utredning. Men önskar ju såklart att vi aldrig ens behöver söka utan att det går av sig självt nu i sommar :)