Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-05-31 17:09:43 följande:
Dagens tid gick verkligen åt skogen! Jag kollade 1177 innan och det stod "typ av tid: besök" så jag åkte dit såklart! Väl där får jag reda på att det är en telefontid. Så jag åkte hemåt men stannade efter vägen eftersom jag inte vill ta samtalet hemma med min man. Väntar en kvart efter tiden och hon ringer inte. Känner då att jag inte kan sitta hur länge som helst. När jag kommer hem 5 minuter senare har hon såklart alldeles precis ringt! Sen ringer hon upp 5 gånger på en halvtimme men då äter vi middag så fanns inte mycket att göra.
Nu loggade jag in på 1177 igen och ser att jag har en ny tid där det står "typ av tid: besök Familjecentral" Har aldrig sett det förut men får väl utgå ifrån att även det är en telefontid. Tyvärr precis samma tid som vi alltid äter frukost tillsammans här hemma så nu vet jag ändå inte hur jag ska göra. Om jag bara fick veta att bebisen levde just nu så skulle jag gärna berätta för min man. Men vill verkligen inte berätta och så blir han överlycklig för att sen veta att det är ett dött foster. Känner mig extremt stressad. Funderar om jag ska gå upp extra tidigt så vi äter frukost lite tidigare... Vet inte riktigt usch och fy!
Jobbigt för dig att det blev så struligt. Kan du inte ringa och höra om det är en telefontid eller ett fysiskt besök så det inte blir strul igen? Och då kan du även fråga om en senare tid kanske?
Förstår det måsta vara jobbigt att bära på det själv samtidigt som det kanske är så du vill ha det. Jag skulle iaf ha berättat för min man om jag var i samma situation som dig bara för att slippa stressen. Och om det nu kommer till en sån punkt där det inte är ett levande foster (hoppas ju verkligen att det är det nu och att ni inte behöver gå igenom ett till mf) så kommer väl han undra varför du är ledsen och varför han inte fått veta nått tidigare? Nu är ju detta bara vad jag tycker och tänker och du gör ju självklart som du känner dig mest bekväm med. Hoppas du hittar en lösning så du får slippa all stress. Kram :)