Anonym (Babymama) skrev 2020-12-16 22:38:53 följande:
Det är blodförtunnande som ska göra så blodet dras runt lättare. Det är när tryck mellan moderkaka och kroppen tar emot så ökar blodtrycket för att kunna pumpa blodet. Jag hade fullt med proppar i moderkakan och ändå gått så kort tid.
Så jag hoppas att det ska funka.
Försöker tänka positivt men sen kommer tankar vilket datum är v25, tänk om det blir tidigare osv.
Kommer bli många delmål denna graviditet! Normalt sett brukar man gå på nålar till v13. Nu blir det hela graviditeten istället
Tråkigt att mensen kom idag :( men ändå skönt att det inte drog ut på tiden <3
Åh vad läskigt, förstår att det blir en konstant oro, för dig och bebis. Men du ska absolut inte ha dåligt samvete för de andra barnen, du ger dem ett syskon att älska och de vill säkert stötta dig allt de kan. Hoppas tiden går snabbt för dig och du kan checka av många delmål. Se till att sjukvården tar hand om dig ordentligt nu, det kommer säkert gå mycket bättre denna gång när ni har koll på läget.
Jättejättetråkigt men finns ingen poäng för mig att älta heller, nästa gång går det säkert! Vid nästa äl kommer jag ligga kvar i sängen med rumpan i vädret en stund haha. Säkert en myt men så gjorde jag förra gången jag blev gravid