Någon mer som har bebisverkstad nu
Håller tummen för er båda nu, första och lillskrutten! Väldigt starkt av dig att säga upp dig. Jag har själv känt att jag vill göra det de senaste åren men alltid tänk att när jag är klar med barn ska jag ta tag i det. Har inte jättemånga månader kvar att jobba om man räknar bort nästan 2 månaders semester i sommar. Sen när jag varit färdig med mammaledigheten då SKA jag leta nytt. Måste lova mig själv det.
Var på ultraljud igår i v12. Bådas hjärtan slog fint men fick veta att dom delade moderkaka vilket inte är optimalt. Kom hem, googlade och totalt rasade känslomässigt. Statistiken såg väldigt mörk ut och dagen igår var fruktansvärd tung. Idag ringde vi tillbaka och fick lite mer info så det känns bättre. Så hemskt som det verkade igår är det inte riktigt även om det fortfarande är en stor riskgraviditet. Kan bara hålla tummarna att dom fortsätter må bra där och att det inte blir TTTS<3
Jag tänkte precis som dig förut. Jag va beredd att vara kvar på det här jobbet och säga upp mig först efter en föräldraledighet (förutsatt att man skulle ha blivit gravid snabbt). Men eftersom att det tar lite tid för oss att lyckas så kände jag att jag inte orkade vara kvar så mycket längre. Sen påverkar det ju inte bara mig utan min man också så han nästan krävde att jag skulle säga upp mig nu. Förståeligt då han självklart vill ha en glad fru som inte får ångest så fort hon ska till jobbet. Du ska nog hitta modet att ta det steget sen också när du är redo :)
Måste ha varit jätte tufft för dig att läsa massa hemskt om det. Man blir nästan alltid skrämd till döds av att läsa massa hälsorelaterade saker på nätet. Men det va ju bra ni fick lite annan info från vården så att ni kan känna er lite lugnare. Hoppas att allt kommer gå bra för er nu :)