Inlägg från: Anonym (Helenas88) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helenas88)

MF 10 dagar sen, stegring på digital?! Bild

Hade MF för 10 dagar sen, eller ja, vad jag tror. Hade 1-2 vid blödningen som varade någon dag utan smärtor. Bars haft en likadan molvärk sen jag plussade och fortvarande än idag. Nu i söndags fick jag 2-3 och på dagens börjar det snart likna 3+? Var på gyn men fick neg på deras gravtest (kissade innan, och drack massa läsk) så tror det var pga det. Hur tusan tolkar man detta? Inga sympton än lite trött och lätt illamående.

• Svar på tråden MF 10 dagar sen, stegring på digital?! Bild
  • Anonym (Helenas88)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 08:40:27 följande:

Vi börjar med grundkursen för digitala test. Du ska INTE titta på stickornas streck, BARA på displayen! Det kommer aldrig kunna utläsa något av de där, det är bättre att du använder vanliga stickor om du vill tolka styrkan på strecken. De du visar på bild betyder inte ett skvatt.

Såg på många amerikanska sidor att man kan se, men via ungefärlig mall som syns nedan. I detta stadie där jag precis smält att jag fått missfall men plötsligt starka pluss i alla tester jag tar, även 2 barnmorskor, personal på clearblue och vårdcentral säger att de tror jag fortvarande är det. Därmed dessa tester och upplägg då gyn är för upptagen att hjälpa, och sitta med dessa tankar gör mig galen. Alla stickor jag tar blir starka, även clearblue vanlig.
  • Anonym (Helenas88)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 08:40:27 följande:

Vi börjar med grundkursen för digitala test. Du ska INTE titta på stickornas streck, BARA på displayen! Det kommer aldrig kunna utläsa något av de där, det är bättre att du använder vanliga stickor om du vill tolka styrkan på strecken. De du visar på bild betyder inte ett skvatt.

• Anonym (Helenas88)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 11:14:37 följande:

Jag skulle hellre lita på svensk sjukvård i så fall. Det är ju väldigt konstigt om du har ett konstaterat missfall (har man gjort ordentlig undersökning?) och sedan får starkare tester iaf! Efter missfall kan man visa plus ett par veckor efter men efter det måste det ju kollas upp hos mvc eller gyn. Be om ett UL! Du kanske inte har fått missfall alls!

På ultra ljud sa dem : tidig missfall eller tidig graviditet". De drog en slutsats på en kisstest jag tog, drack dock en flaska vitamin well innan för kunna kissa så den blev förmodligen svag. Så nej, inga mer tester än så. Och de drog slutsatsen missfall. För mig så vill jag se något mer än bara ett uttalade kring kisstestet. Man ska inte testa hejvilt efter ett MF men jag tog några för kunna acceptera att strecken försvinner eller blir svagare. Istället får jag en dubblering från 1-2 till 2-3 på digitala. Även de andra stickorna. Inte ens under tiden jag plussade eller under blödningen hade jag så starkt som nu. Har lätt mensvärk sen dagen jag plussade med, gör inte ont men mer ilande mensvärk. Barnmorskorna jag pratat med säger att jag ska ta den digitala testet på allvar och att jag är gravid. Från gyn säger de att det är missfall pga kisstestet. Så alla säger olika. Jag har haft MF innan och hade jätteont och blödde en del i flera veckor. När jag började blöda nu, så köpte jag upp alla bindor som finns och värk tabletter. Har inte rört något än typ 5 troskydd som allt. Får brun flytning lite då o då nu men vet inte om det betyder något. Har inte ömma bröst men är trött, lite lätt illamående ibland och svårt att äta. Jag hoppas innerst inne att det är något, det har gått så lång tid sen vi började försöka att jag går sönder i bitar varje gång jag vet att det är ett MF. Men försöker vara realistisk. Nu reagerar jag mest på att stickorna är starka och höjs hela tiden. Väntar på samtal från privat gyn, kanske för hjälp där.
  • Anonym (Helenas88)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 12:34:25 följande:

Men hur långt gången borde du vara just nu om det inte är MF?

Gissar på v.5 kanske. Hos gyn trodde de v.6. Kan vara så jag hade äl senare, vilket jag misstänker.
  • Anonym (Helenas88)

Nytaget foto.
  • Anonym (Helenas88)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 13:06:53 följande:

Det är ju så att du kan ha haft en genombrottsblödning bara. Men OM det nu är ett mf så vänta tills det gått minst 14 dagar och ta nytt test, om det är positivt så behöver du ändå uppsöka gyn igen. Det sa de iaf till mig när jag fick mf eftersom man kan ha rester som inte ska vara kvar i kroppen. Och då borde du ju också se om testerna blir starkare eller svagare, plus att du borde kunna ta ett UL för att se sanningen. Det är inte konstigt om det inte gav utslag hos gyn när du kissade om du är så tidigt ute.

Håller med! Tusen tack för ditt svar. Ska försöka få en bil om en vecka eller två privat, ser man fortvarande inget så bara avvakta.. tråkigt att man inte får bra information från dem eller så. Tack åter igen!
  • Anonym (Helenas88)
    Anonym (Helenas88) skrev 2020-09-02 13:10:46 följande:

Håller med! Tusen tack för ditt svar. Ska försöka få en bil om en vecka eller två privat, ser man fortvarande inget så bara avvakta.. tråkigt att man inte får bra information från dem eller så. Tack åter igen!

Få en ultraljud*
Svar på tråden MF 10 dagar sen, stegring på digital?! Bild