Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 11:14:37 följande:
Jag skulle hellre lita på svensk sjukvård i så fall. Det är ju väldigt konstigt om du har ett konstaterat missfall (har man gjort ordentlig undersökning?) och sedan får starkare tester iaf! Efter missfall kan man visa plus ett par veckor efter men efter det måste det ju kollas upp hos mvc eller gyn. Be om ett UL! Du kanske inte har fått missfall alls!
På ultra ljud sa dem : tidig missfall eller tidig graviditet". De drog en slutsats på en kisstest jag tog, drack dock en flaska vitamin well innan för kunna kissa så den blev förmodligen svag. Så nej, inga mer tester än så. Och de drog slutsatsen missfall. För mig så vill jag se något mer än bara ett uttalade kring kisstestet. Man ska inte testa hejvilt efter ett MF men jag tog några för kunna acceptera att strecken försvinner eller blir svagare. Istället får jag en dubblering från 1-2 till 2-3 på digitala. Även de andra stickorna. Inte ens under tiden jag plussade eller under blödningen hade jag så starkt som nu. Har lätt mensvärk sen dagen jag plussade med, gör inte ont men mer ilande mensvärk. Barnmorskorna jag pratat med säger att jag ska ta den digitala testet på allvar och att jag är gravid. Från gyn säger de att det är missfall pga kisstestet. Så alla säger olika. Jag har haft MF innan och hade jätteont och blödde en del i flera veckor. När jag började blöda nu, så köpte jag upp alla bindor som finns och värk tabletter. Har inte rört något än typ 5 troskydd som allt. Får brun flytning lite då o då nu men vet inte om det betyder något. Har inte ömma bröst men är trött, lite lätt illamående ibland och svårt att äta. Jag hoppas innerst inne att det är något, det har gått så lång tid sen vi började försöka att jag går sönder i bitar varje gång jag vet att det är ett MF. Men försöker vara realistisk. Nu reagerar jag mest på att stickorna är starka och höjs hela tiden. Väntar på samtal från privat gyn, kanske för hjälp där.