• Sical

Porrberoende man

Hej... Min man tittar på porr, exakt varje dag. Varje morgon när han är sugen så är det porr som gäller. Detta är inget han gör i smyg utan helt öppet, vilket är bra i och för sig man ska ju inte hemlighålla saker i smyg då... När jag säger att jag vill ha vanligt sex bara vi två utan att han tittar på porr så är det ju helt okej för honom Men han kan oftast inte komma utan att ha porr med i bilden.

Jag blir mer och mer avtrubbad av detta och känner snart ingenting sexuellt med honom och känner bara att jag vill fortsätta sova när jag vaknar på mornarna av att han ligger och tittar på porr. Jag har tagit upp detta med honom ett flertal gånger och försökt prata om det men han verkar inte se på det som ett problem. Porr är för honom naturligt. Såklart kikar män på porr men jag känner mig... Jag vet inte hur jag ska förklara det, oälskad kanske. Jag vet att jag är attraktiv och jag gillar normalt sex men det blir mest jobbigt när jag märker att jag inte alls räcker till. Jag kan räkna på en hand de gånger han kunnat komma enbart med mig de senaste två åren. Det börjar bli normalt för mig men samtidigt så känns det så fel... Råd och erfarenheter kring detta????

• Svar på tråden Porrberoende man
  • Sical

Har provat även det... Då säger han att det inte är ett problem och att han helt enkelt tittar på porr för att det är normalt för honom och att han älskar mig ju ändå. Han får mig att känna mig som någon som försöker styra honom om jag gnäller om det och då kikar han på porr vid varje tillfälle han är själv istället... Sedan anstränger han sig för att ha sex med enbart mig och det är vid de här få tillfällena han lyckats få till att komma utan porr. Jag tror att jag skriver här mycket för att få bekräftat av någon utomstående att det kanske inte är ett normalt beteende. Jag har som varit uppi detta så länge så för mig är det normalt.... Men jag mår inte bra av det. Har verkligen tappat lusten och dessa mornar när jag vaknar av att han ofta kollar på porr och kommer på mig när han tror att jag sover... Jag skulle vilja veta hur onormalt det egentligen är i era ögon? Jag försöker ladda för att orka ta tag i detta.

Tack för svar!

• Sical

Ett exempel

Vi har sex under kvällen men han skyller på trötthet och vi avbryter, båda är trötta men jag ser ju fram emot att det blir mer sedan när vi sovit. Han säger att han alltid är mer sugen på morgonen.

Morgonen därpå när vi båda är lediga och ska vara hemma så kramar jag honom när jag vaknar varpå han säger:

Jag har redan kommit på morgonen så jag är inte sugen på sex.

Han har alltså återigen legat och kikat på massvis med porr och kommit till. Så intresset för att ens röra mig är lika med noll.

Jag orkar inte bry mig i att bli upprörd över detta. Det händer ju hela tiden så det känns som att det är lika bra att släppa sexbiten.

• Sical

Det går ju onekligen att läsa mycket på nätet. Både fördelar och nackdelar med porr beroende på vad man söker att läsa. Jag vet inte om jag ska tro på att det finns exakt forskning kring just det jag upplever med min partner eller kanske en djupare förklaring kring varför han ena dagen behöver se unga tjejer och andra dagen behöver se flera män ha gruppsex med en kvinna för att han ska kunna komma. Sedan dagen därpå vill han se något helt annat.

Som svar på din fråga; han kan enbart komma om han ser på porr. Under det senaste året har han kommit tillsammans med mig utan porr 3 gånger totalt om jag räknat rätt.

Frågan som är viktig för mig är ju mer hur mycket jag ska acceptera och om det verkligen är så jag vill leva i flera år framöver. Hade jag exempelvis varit medveten om detta på de första träffarna med honom så hade jag ju inte fortsatt träffa honom men nu har det blivit något av normaliserat för mig under åren tillsammans. Lite av en normaliseringsprocess men kring porr.

Svar på tråden Porrberoende man