Sical skrev 2020-09-02 23:08:29 följande:
Har provat även det... Då säger han att det inte är ett problem och att han helt enkelt tittar på porr för att det är normalt för honom och att han älskar mig ju ändå. Han får mig att känna mig som någon som försöker styra honom om jag gnäller om det och då kikar han på porr vid varje tillfälle han är själv istället... Sedan anstränger han sig för att ha sex med enbart mig och det är vid de här få tillfällena han lyckats få till att komma utan porr. Jag tror att jag skriver här mycket för att få bekräftat av någon utomstående att det kanske inte är ett normalt beteende. Jag har som varit uppi detta så länge så för mig är det normalt.... Men jag mår inte bra av det. Har verkligen tappat lusten och dessa mornar när jag vaknar av att han ofta kollar på porr och kommer på mig när han tror att jag sover... Jag skulle vilja veta hur onormalt det egentligen är i era ögon? Jag försöker ladda för att orka ta tag i detta.
Tack för svar!
Nej, jag skulle säga att det är långt ifrån normalt. De flesta män har inga problem att ha sex utan porr.
Jag var tillsammans med en porrberoende man ett kort tag. Han låter som din man. Jag kände redan efter någon månad (när problemet blev uppenbart) att jag inte kunde leva med det. Mest för att han inte hade varken lust eller förmåga att trappa ner porren till förmån för sex på riktigt. (dessutom var han sexuellt oerfaren och trodde att sex skulle vara som porr, vilket gjorde mig helt avtänd)
Så det är inte ett problem för din man att du tappar lusten av det och inte vill ha sex? Ja, då har han stora problem. Jag skulle tippa på att normalfungerande män i det läget inte skulle tveka på att trappa ner porren för att få ett fungerande sexliv med sin partner.
Det låter som om din partner har väldigt lite respekt och omtanke för dig?
I vilka banor tänker du ta tag i det? Terapi, ultimatum, uppbrott?