Anonym (Alice) skrev 2020-09-01 18:48:36 följande:
Jag skulle inte låta grejerna vara kvar till visningen. Är de faktiskt smutsiga och trasiga ska de ju såklart inte ligga kvar i ditt hem. Jag hade kritiserat det redan när hon kom för fotografering och krävt hela och rena grejer. Hade absolut inte betalat fullt pris.
Jag hör vad du säger, och nä, egentligen vill jag ju inte ha de här äckliga sakerna i mitt hem, men jag tänker som AnnaSthlm här:
AnnaSthlm skrev 2020-09-01 19:08:06 följande:
Byt absolut inte ut inredning innan visningen, det kommer att förvirra köpare. Småsaker kan tas bort, men intrycket måste bestå.
Jag tänker också så, att det blir jättekonstigt om det är en sak som visas upp på nätet, och sen är det ett helt annat hem folk får se när de kommer på visning...
Du fick ju inte tjänsten du förväntade dig
Nä, fast samtidigt vet jag ju inte om det bara är jag som förväntat mig "fel", så att det är helt i sin ordning att det är så här. När jag nämnde det för henne (för ja, jag har sagt att jag tycker att det är märkligt att det är så smutsiga och trasiga saker) så sa hon bara att det ju tyvärr är nåt man får räkna med, eftersom grejerna hela tiden fraktas runt... Men jag tycker det verkar märkligt, och det verkar ju som att jag inte är den enda. Skönt!
Hittade du inredaren privat? Hon kommer ju att få ett dåligt omdöme online om hon inte samarbetar.
Nä, hon hör till mäklarfirman, och de är som sagt en stor, väletablerad firma...