Anonym (eee) skrev 2020-08-23 13:28:08 följande:
Man kan gilla sex utan att tända på att prata om det. Bara för att du tänder på att säga orden så gör nog inte hon det, och då blir det en förväntan från dig, som hon fattar, och känner sig kanske stressad eller "tvingad" av och därför vill hon inte prata om det. Hon behöver inte ha en spärr, ni är bara olika.
Dessutom att DU önskar att hon lät mer vid orgasm - varför? En vettig partner önskar ju sin älskade att denne ska ha det skönaste sexet, som den tycker - inte utgå från att det blir skönare för att det låter mer. Det är bara ego av dig för att du då tror att det är skönare pga ljudvolymen.
Ser du ett mönster här? Du vill prata om sex för det tänder dig - DU vill att hon låter mer vid orgasm (för du tror att det då är bättre)
Men visst kan du försöka prata med henne en gång till, men då inte "nu ska vi prata sex" utan mer "jag skulle önska att vi kunde ha en mer öppen kommunikation på det här området. Finns det något jag kan göra eller säga för att du ska känna att det är ok att prata om?"
Ett tips är att be henne skriva ner saker annars, en del vill helt enkelt inte säga rakt ut.
Det ligger mycket i vad du säger. Men jag skulle aldrig försöka tvinga henne, men borde kanske undvika att stressa henne med mina önskningar. Å andra sidan tycker jag att man ska uttrycka sin längtan och ta emot vad den andra längtar efter. Egoistiskt? Inte om båda uttrycker vad de önskar sig.
Och om jag går henne till mötes med saker som jag vet att hon önskar sig, även om det kan ses som egoistiskt av henne, så njuter jag av att göra det bra för henne.