• Anonym (Ordman)

Hur ska jag få henne att prata?

Alla säger att nyckeln till ett lyckligt samliv och sexliv är att prata med varandra. Min fru och jag har ett bra sexliv, men jag vill göra det ständigt bättre. Särskilt skulle jag vilja göra det skönare för henne. Hon får väldigt små orgasmer, och jag skulle vilja höra henne stöna och tjuta. 

Men hon vill inte prata om sex. Hon svarar väldigt kort och enstavigt när jag tar upp ämnet. Själv tar hon aldrig, aldrig upp ämnet sex. 

Jag tycker dessutom att det är tändande att prata om sex. Jag föreställer mig att det är samma sak för henne. Men det är som att hon har en spärr mot att prata om... det där...

Hur ska jag få henne att prata? Eller ska jag bara nöja mig med hur det är?

• Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?
  • Anonym (H)

Ja du ska nöja dig och respektera att hon inte vill prata om det. Och nej, bara för att du tycker det är tändande så betyder det inte att hon tycker det också. Det betyder heller inte att hon har en ?spärr?. Om jag ser till mig själv så är jag likadan som din fru. Vill ABSOLUT inte prata om sex eftersom det för mig är fruktansvärt AVTÄNDANDE och gör mig cklad och ointresserad av att ha sex med killen ifråga. Sex för mig måste ske naturligt, spontant och utan snack om det vare sig före under eller efter - annars blir jag avtänd och tappar intresset för att någonsin ha sex med killen igen.

• Tecum

Tyvärr får du nöja dig och gilla läget. Jag har samma problem, jag har försökt allt möjligt men hon vill absolut inte prata om sex. Sexlivet är annars bra och hon är inte svår där. Människor är olika helt enkelt och oavsett vad anonym(H) säger är det en form av spärr.

• Anonym (Anna)

Låt henne vara, hon vill ju inte.
    Skulle du försöka tvinga på henne andra saker hon inte vill också?

Jag förstår henne till 100%, är likadan själv. Tvingar man på sånt på mig så säger jag tack och adjö.

• Anonym (Love)

Att hålla på prata om sex är sjukt avtändande, och skulle killen hålla på så så skulle det sluta med att vi inte ens hade sex. 

Sex är känsla och att hålla på dissekera det muntligen är bara ett big NO!

• Tukt

Ställ ett tydligt krav på henne om varför hon inte vill prata. Tycker man kan respektera partners ovilja, om man i alla fall vet varför.

• Physalis

Jag tror ni behöver prata om att prata om sex. Du tror att hon tänder på det men har en spärr, men det låter bara som en ren gissning. Kanske gillar hon inte alls att prata om det? Eller kanske gillar hon det men det blir för mycket för henne? Det låter som du hittills kört på helt på vad du gillar och bara utgår ifrån att hon gillar samma sak utan att hon någonsin visat att det stämmer och det låter som att hon inte försöker kommunicera med dig heller utan bara är tyst. Ni båda måste kommunicera bättre med varandra.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-22 16:26:58 följande:

Ställ ett tydligt krav på henne om varför hon inte vill prata. Tycker man kan respektera partners ovilja, om man i alla fall vet varför.

Ett sånt krav skulle iallafall få mig att bli ännu tystare.
    Ska han tvinga mig att prata om saker jag inte alls känner mig bekväm med så vetefan... då vore det nog dags att se vad kön i bostadsdjungeln har att erbjuda.

Det räcker med att säga att man inte vill. Punkt slut.
  • Tukt
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 13:02:17 följande:
    Ett sånt krav skulle iallafall få mig att bli ännu tystare.
    Ska han tvinga mig att prata om saker jag inte alls känner mig bekväm med så vetefan... då vore det nog dags att se vad kön i bostadsdjungeln har att erbjuda.

Det räcker med att säga att man inte vill. Punkt slut.
    Det är väl ändå rimligt att ens partner berättar om varför den inte vill prata? Spelar väl ingen roll om det är sex eller annat. Kommunikation är grunden för en relation. Så det minsta man kan göra är väl att förklara varför man inte vill prata om saker.
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 13:22:33 följande:
    Det är väl ändå rimligt att ens partner berättar om varför den inte vill prata? Spelar väl ingen roll om det är sex eller annat. Kommunikation är grunden för en relation. Så det minsta man kan göra är väl att förklara varför man inte vill prata om saker.
    Förklaringen är denna: Jag vill inte, jag känner mig inte bekväm i den situationen.
  • Anonym (eee)

Man kan gilla sex utan att tända på att prata om det. Bara för att du tänder på att säga orden så gör nog inte hon det, och då blir det en förväntan från dig, som hon fattar, och känner sig kanske stressad eller "tvingad" av och därför vill hon inte prata om det. Hon behöver inte ha en spärr, ni är bara olika.

Dessutom att DU önskar att hon lät mer vid orgasm - varför? En vettig partner önskar ju sin älskade att denne ska ha det skönaste sexet, som den tycker - inte utgå från att det blir skönare för att det låter mer. Det är bara ego av dig för att du då tror att det är skönare pga ljudvolymen.

Ser du ett mönster här? Du vill prata om sex för det tänder dig - DU vill att hon låter mer vid orgasm (för du tror att det då är bättre) 

Men visst kan du försöka prata med henne en gång till, men då inte "nu ska vi prata sex" utan mer "jag skulle önska att vi kunde ha en mer öppen kommunikation på det här området. Finns det något jag kan göra eller säga för att du ska känna att det är ok att prata om?" 
    Ett tips är att be henne skriva ner saker annars, en del vill helt enkelt inte säga rakt ut. 

Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?