Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Hur ska jag få henne att prata?

Låt henne vara, hon vill ju inte.
    Skulle du försöka tvinga på henne andra saker hon inte vill också?

Jag förstår henne till 100%, är likadan själv. Tvingar man på sånt på mig så säger jag tack och adjö.

• Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-22 16:26:58 följande:

Ställ ett tydligt krav på henne om varför hon inte vill prata. Tycker man kan respektera partners ovilja, om man i alla fall vet varför.

Ett sånt krav skulle iallafall få mig att bli ännu tystare.
    Ska han tvinga mig att prata om saker jag inte alls känner mig bekväm med så vetefan... då vore det nog dags att se vad kön i bostadsdjungeln har att erbjuda.

Det räcker med att säga att man inte vill. Punkt slut.
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 13:22:33 följande:
    Det är väl ändå rimligt att ens partner berättar om varför den inte vill prata? Spelar väl ingen roll om det är sex eller annat. Kommunikation är grunden för en relation. Så det minsta man kan göra är väl att förklara varför man inte vill prata om saker.
    Förklaringen är denna: Jag vill inte, jag känner mig inte bekväm i den situationen.
  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2020-08-23 13:34:55 följande:
    Så är det, min fru kunde inte sagt det bättre. Man måste acceptera varandras olikheter, både att den ene inte vill prata om sex och att  den andre vill. Så länge sexlivet funkar rent praktiskt är det ingen fara.

Har du också svårt att tala med honom om känslor eller om hur er relation är rent allmänt?
    Vi pratar inte mycket om känslor, knappt alls om jag ska vara ärlig.
    Jag är helt enkelt inte typen som vill prata om för personliga saker, inte ens med sambon.

Vi har inte sex längre heller. Anledningen är att jag inte längre vill.
  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2020-08-23 13:53:28 följande:
    Tråkigt att höra
    Nejdå, bara skönt att slippa.
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 14:13:28 följande:
    Det är i mina öron ingen förklaring, bara en ursäkt för att slippa göra något man ogillar. Fungerar dåligt i relationer.
    Tja, vi är alla olika.
    Och lika barn leka bäst.

Det är helt ok att du tycker så, och det är bra att vi inte är ett par. 

Varför tycker du att din kvinna ska tvingas att göra något hon ogillar?
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 17:12:30 följande:
    Tvingas är väl att ta i. Men ska jag ha en relation så ska man kunna kommunicera med varandra. Vissa saker är svårt, och då får man anstränga sig. Vissa kanske är omöjliga, men då är det för mig rimligt att man säger varför.
    I ett sådant läge kan man också hjälpas åt. Och om någon tycker något är jobbigt så försöker man vara ett stöd där.
    Men för att vända på frågan, gäller din regel bara sex, eller allt? Om att man kanske inte vill semestra på ölan, äta fisk, eller umgås med den andras vänner?
    Det gäller mest för sex, sen finns det annat jag inte heller vill prata om. Men det är mina privasaker som inte angår honom.

Vi är väldigt självständiga båda två och gör oftast saker var för sig.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Trist) skrev 2020-08-26 23:22:28 följande:

Charmigt. Gissar på att du inom en snar framtid är singel. Stackars din man.

Det tror jag inte, vi har haft det som nu i åratal.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Trist) skrev 2020-08-27 17:25:55 följande:

Bilen otroligt ego inställning av dig, hoppas din man tar sig ur det förhållandet och träffar någon som gillar sex. Han måste må skitdåligt

Vi är helt i samförstånd så du behöver inte oroa dig.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Trist) skrev 2020-08-27 20:33:41 följande:

Så tragiskt

Vad är det som är tragiskt, förklara gärna.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Trist) skrev 2020-08-28 06:50:08 följande:
    Att inte kunna/vilja prata med sin partner om djupare saker. Att sluta ha sex för att man själv inte känner för att ha det. Att tro att partnern är nöjd med det, det är de oftast inte alls. Otroligt ego, Varför lever man ens i ett förhållande då.
    Att inte vilja är inget problem, du följer din vilja och det du är bekväm med!
    Att sluta ha sex när det är bestämt och accepterat är ingen bekymmer!
    Partnerna är nöjd med förhållandet.
    Inte ett dugg ego.

Vi lever ihop för att vi trivs ihop.
    Vad mer att begära? Knulla en random person, eller leva med den människa man trivs mest med av alla?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Trist) skrev 2020-08-28 19:01:45 följande:

Är rätt övertygad om att din partner inte är nöjd innerst inne utan längtar efter sex. Det är ju du som har bestämt att det är slut. Till slut får personen som får vara utan fast det inte är hans val nog och lämnar för att få leva igen

Hur kom du fram till den övertygelsen?
Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?