Inlägg från: Anonym (Trist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trist)

Hur ska jag få henne att prata?

Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 13:45:00 följande:

Vi pratar inte mycket om känslor, knappt alls om jag ska vara ärlig.

Jag är helt enkelt inte typen som vill prata om för personliga saker, inte ens med sambon.

Vi har inte sex längre heller. Anledningen är att jag inte längre vill.

Charmigt. Gissar på att du inom en snar framtid är singel. Stackars din man.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Ordman) skrev 2020-08-22 14:52:16 följande:

Alla säger att nyckeln till ett lyckligt samliv och sexliv är att prata med varandra. Min fru och jag har ett bra sexliv, men jag vill göra det ständigt bättre. Särskilt skulle jag vilja göra det skönare för henne. Hon får väldigt små orgasmer, och jag skulle vilja höra henne stöna och tjuta. 

Men hon vill inte prata om sex. Hon svarar väldigt kort och enstavigt när jag tar upp ämnet. Själv tar hon aldrig, aldrig upp ämnet sex. 

Jag tycker dessutom att det är tändande att prata om sex. Jag föreställer mig att det är samma sak för henne. Men det är som att hon har en spärr mot att prata om... det där...

Hur ska jag få henne att prata? Eller ska jag bara nöja mig med hur det är?

Det låter väldigt trist. Jag och min sambo - jag är kvinna - pratar ofta om sex. Vad vi vill testa, vad vi vill göra igen, vad vi är sugna på etc. Kan man inte ens prata om sex är man troligtvis rätt hämmad sexuellt också. Det hade inte funderat för mig att ha en sådan partner. Pryda personer är rejält osexigt.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-27 12:25:54 följande:

Det tror jag inte, vi har haft det som nu i åratal.

Bilen otroligt ego inställning av dig, hoppas din man tar sig ur det förhållandet och träffar någon som gillar sex. Han måste må skitdåligt
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Ordman) skrev 2020-08-27 13:55:21 följande:

Ja, fast jag kanske också gillar utmaningen, att försöka hitta nycklarna till hennes låsta utrymmen. Hon är som sagt jätteskön på många sätt, även om jag saknar samtal, fantasi och initiativ från hennes sida. 

Hade aldrig orkat med sådan brist på gensvar. Sex ska vara härligt och lustfyllt och kul i min värld - inte tillknäppt och tyst
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-27 19:31:40 följande:

Vi är helt i samförstånd så du behöver inte oroa dig.

Så tragiskt
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-28 05:23:34 följande:

Vad är det som är tragiskt, förklara gärna.

Att inte kunna/vilja prata med sin partner om djupare saker. Att sluta ha sex för att man själv inte känner för att ha det. Att tro att partnern är nöjd med det, det är de oftast inte alls. Otroligt ego, Varför lever man ens i ett förhållande då.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-28 18:52:19 följande:

Att inte vilja är inget problem, du följer din vilja och det du är bekväm med!

Att sluta ha sex när det är bestämt och accepterat är ingen bekymmer!

Partnerna är nöjd med förhållandet.

Inte ett dugg ego.

Vi lever ihop för att vi trivs ihop.

Vad mer att begära? Knulla en random person, eller leva med den människa man trivs mest med av alla?

Är rätt övertygad om att din partner inte är nöjd innerst inne utan längtar efter sex. Det är ju du som har bestämt att det är slut. Till slut får personen som får vara utan fast det inte är hans val nog och lämnar för att få leva igen
Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?