• CitronTulo

Maken vill aldrig köpa nytt

Om det inte är viktigt för honom så ser han såklart ingen vits med att byta ut något som fungerar! För honom är det verkligen bara att kasta bort pengar!

Men om du tycker det är viktigt med fina möbler så köp det du då? Och framförallt prydnadssaker kan han väl inte hindra dig från att köpa för dina egna pengar om du vill ha det? Sen får du väl finna dig i att det är du som får damma dem..

• CitronTulo
    Anonym (Nytt) skrev 2020-08-21 12:54:00 följande:

Jag hade gärna köpt själv, men det kommer aldrig få stå framme. Han skulle aldrig godta att jag bytte ut möbler utan hans vetskap eller inblandning. Han skulle för den delen inte göra det utan min heller. Han visar till och med vilka skruvar han tänkt köpa. Som om jag skulle bry mig!

Vadå "godta"?? Vad du vill är väl lika viktigt som vad han vill? Vad skulle hända om du t.ex. köpte ett nytt bord, eller visade honom bild på ett bord som du har bestämt dig för att köpa?
  • CitronTulo
    Anonym (Nytt) skrev 2020-08-21 13:05:58 följande:
    Han säger nej och låter meddela att det bordet vi har inte flyttar någonstans.
    Och du "lyder"..? Varför??
    Låter som att du skulle vara som en inneboende i ditt eget hem om du inte kan ta såna beslut själv!
Svar på tråden Maken vill aldrig köpa nytt