Inlägg från: Anonym (112) |Visa alla inlägg
  • Anonym (112)

Väntar på missfall

Beklagar ditt ma.

Man upptäckte mitt ma den 10/7 skulle då ha varit o vecka 10+2 men fostret hade dött v 8+3. När jag kom till läkaren för att få det bekräftat och ett abort alternativ så var slrapning under narkos det enda alternativet för mig. Jag ville verkligen inte blöda ut mitt foster och behöva spol ned det i toan, eller än värre att den kom i bindan så jag hade kunde se den. Fostret var då 2cm så fullt se bar alltså.

Sagt och gjort (detta var em fredag) jag fick en tid för skrapning onsdag där på men dagen innan ringer de återbud och op blir framflyttad till mån. På torsdagskväll fick jag bruna flytningar spm sedan avtog över natten. På fre kom de tillbaka och jag fick även lite mensvärk. Blödningarna tilltog sedan under dagen och jag fick en kraftig mensvärk som varade någon timme men inte värre än att alvedon och ipren hjälpte. Men jag blödde massor, så mycket att jag blev inlagd med blodtransfusion. Fick även cytotec när jag hamnade på sjukhus fick då tillbaka mensvärken men även då hjälpte det med alvedon. Jag såg tack och lov aldrig något foster men det blev lite extra traumatiskt iaf eftersom jag blödde så mycket.

Svar på tråden Väntar på missfall