Väntar på missfall
Jag beklagar verkligen! Tyvärr går det inte att säga hur det kommer bli för dig, det är så olika. Jag har fått två tidiga mf som har varit varandras motsatser. Första gången småblödde jag lite i ett par veckor och sedan blödde jag som en vanlig mens 1-2 dagar innan det avtog och blev en sparsam blödning igen. Först när embryot kom ut efter fyra veckor övergick blödningen från färskt blod till brunt gammalt blod (bruna flytningar) som höll i sig i ett par dagar. Andra dagen efter jag började blöda som vid mens fick jag cytotec för att hjälpa till att få ut allt men det hjälpte inte för mig. Det var ett väldigt långdraget mf.
Andra gången småblödde jag också och var helt säker på att det var mf så jag var på gynakuten för att få det bekräftat och få tabletter direkt eftersom jag inte ville ha ett så långdraget mf igen. De ville dock inte ta emot mig och på vägen hem fick jag en störtblödning och när jag kom hem hade jag blött igenom binda, trosor och byxor. Sedan satt jag på toa i nästan två timmar eftersom det kom så mycket blod i omgångar. När jag väl vågade mig ut från toan satt jag på tjocka handdukar i soffan eftersom jag var rädd för att blöda igenom allt igen men det gjorde jag som tur var inte. Embryot kom ut samma kväll och efter det blödde jag som en vanlig mens i 3-4 dagar och sedan avtog det. En vecka efter jag fick störtblödningen hade jag slutat blöda helt.
Även om det var otroligt jobbigt att blöda så mycket, och att det startade när jag var ute, föredrar jag ändå att blöda mycket under kort tid än att ha ett så långdraget mf som jag hade första gången. Men egentligen spelar det ingen roll, ett mf är skit oavsett hur lång tid det tar. Jag hade dock aldrig särskilt ont, inte mer än lite molvärk.
Återigen, jag beklagar ditt mf och hoppas det går så lindrigt som möjligt för dig! <3