Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Vill ha barn, men inte med honom...

Anonym (R) skrev 2020-08-16 09:57:39 följande:

En fråga. Varför har du inte försörjningsstöd. Man har ju rätt till det i detta landet. Man ska inte behöva göra det du gör. 

Du låter extremt naiv.
  • Anonym (J)
    Anonym (ångest) skrev 2020-08-15 22:23:15 följande:

Jag är i en situation som är.. helt fel.

Jag är gravid.

Pappan till barnet är en person som jag inte ens vet vad han heter. Det är en person som jag har sålt sex till. En ganska obehaglig typ. 

Använde kondom, men antingen så har han tagit av den utan att jag märkt, eller så har den gått sönder på något sätt.

I alla fall, nu är jag med barn. Och jag vet inte vad jag ska göra.

All logik säger gör abort. 

Men en annan del av mig.. Jag har alltid velat bli förälder. Längtat efter barn, och en familj. 

Men det var inte så här det skulle gå till. Inte hans barn.

Jag vet inte riktigt vad jag känner.

Om det finns minsta risk att mannen hittar dig gör abort.

Tänk att barnet ska hamna hos honom varannan vecka om ni har extremt otur.

Vem är den här mannen?

Någon som känner dig? Eller en engångstorsk?
  • Anonym (J)
    Anonym (R) skrev 2020-08-16 13:27:13 följande:

Det är dock så att försörjningsstöd finns för att de som inte kan försörja sig ska få pengar för att kunna överleva. Så, så naivt är det inte att tänka att den möjligheten finns.. 

Så är det i teorin men inte i praktiken längre.

Skattepengarna räcker nog inte?

Det är naivt att tro att man får försörjningsstöd bara för att man har rätt till detta i Sverige.

Samma gäller sjukpenning , och allt annat.

Extremt många människor nekas trots att de gör allt rätt , skickar in rätta dokument mm.
  • Anonym (J)
    Anonym (R) skrev 2020-08-16 14:32:01 följande:

Då får man ringa polisen då det är olagligt att neka någon som har bevisat att denna har rätt till det.

Visst. Försök du om du råkar ut för detta.

De flesta som har rätt får pengarna till sist efter att de har överklagat , men problemet är att de blir skuldsatta , blir av med lägenhet mm . under tiden.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hbcfkmn) skrev 2020-08-16 11:33:31 följande:

Håller med om precis allt. Gjorde mitt yttersta för att få allting rätt och fick ändå avslag efter avslag, varje månad. Som jag alltid fick rätt på när jag överklagade. Det kändes som att de avslog med förhoppningen att man inte skulle orka överklaga för att hålla nere budgeten. Fick avslag på helt för mig självklara saker. Fick stressreaktion av hela upplevelsen och fick ångestattacker bara av att se kommunhuset till slut.

?Det kändes som att de avslog med förhoppningen att man inte skulle orka överklaga för att hålla nere budgeten.?

Ja. Detta händer med så många jag känner.

Allt möjligt pengar man hade rätt till.

A kassa , förälderpenning osv.
Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...