Inlägg från: Ssandra |Visa alla inlägg
  • Ssandra

Gjorde ni något speciellt den månaden ni blev gravid, ni som de tog tid för att bli gravid!!

Som rubriken lyder, gjorde ni något speciellt den månaden ni blev gravida, nu undrar jag över dom som fått sitt första barn och om de tog LÄNGRE än 12 månader att få sitt första plus!!?

Jag har försökt med första barnet i 14 månader snart, och det händer ingenting här..

• Svar på tråden Gjorde ni något speciellt den månaden ni blev gravid, ni som de tog tid för att bli gravid!!
  • Ssandra
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-13 20:48:21 följande:

Tog D & B-vitamin samt folsyra varje dag. Använde äl-tester, tempade kring ägglossning och höll koll på sekret. Tog sig på 8e försöket och då tog jag en extra kur av B-vitamin (7-8 tabletter) cirka 6-7 dagar efter ägglossning. Vet inte om det fick ägget att fästa men värt ett försök :) Lycka till!

Detdär har jag provat 2 cykler och tyvärr har det inte lyckats av det! Men tack för tipset :) nu undrade jag lite mer specifikt över dom som försökt längre än 1 år, det är ju vanligt att det tar upp till 12 månader så 8 månader är ju normalt! :)
Svar på tråden Gjorde ni något speciellt den månaden ni blev gravid, ni som de tog tid för att bli gravid!!