Frågor om IVF
Ett snabbt svar kring att bli sövd, du har fått bra svar i övrigt.
Jag har gjort 4 plock. Första gjorde ont, riktigt ont, och jag var öm i magen i flera dagar. Andra var fruktansvärt, och då menar jag absolut fruktansvärt. Kände allt. Tror inte bedövningen funkade eller nåt. Fick åka rullstol tillbaka eftersom jag var så groggy av mediciner och smärta. Däremot var jag mindre öm efter och kunde gå samma dag. Gången efter denna blev jag sövd, just pga hur jag mådde andra gången. Jag var sängliggande flera dagar efter och öm.
Dessa tre gånger var alla via landstinget. Blev sammanlagt 7 återföringar, sista blev vår dotter.
Nu är jag gravid igen efter en behandling på Carl von Linné. De kan inte söva men jag fick ordentligt med smärtstillande, kände nästan ingenting, de såg till att mata på med smärtstillande under tiden och jag var inte öm efter. Dessutom blev det ett fantastiskt resultat med många till frysen och en bebis i magen på första försöket. (Ja, jag är väldigt nöjd med dem..)
Summa kardemumma, be om rejält med smärtstillande. Hur du mår efter är svårt att svara på. För att sövas krävs dessutom att en narkosläkare kan finnas på plats och assistera, vilket inte är en självklarhet.
Stort lycka till. Tyvärr är IVF en riktigt tuff resa för många men den är värd varenda minut när bebisen väl är där.