cino80 skrev 2020-08-13 20:13:47 följande:
Hej!
Det finns en bra sida med information på
fertilitetsguiden.com
Tror inte många sövs i Sverige för äggplock. Man får ju bedövning (morfin) så det känns inte speciellt mkt. Tycker man att det gör ont så får man mer bedövning. Det gjorde lite ont en gång för mig, resterande ggr kändes knappt. Och inte för att bara den, men den eventuella smärtan är ingenting mot en förlossning. Jag körde visserligen helt utan bedövning... Men tycker inte du ska vara rädd för äggplockningen. Det är ju för en bra sak om inte annat.
Jag kommer iaf inte glömma bort att det jobbiga med ivf. Man uppskattar verkligen resultatet och jag kan tänka att man trots allt är lyckligt lottad som fick en liten son trots över 2 års kämpande med ivf. Det är psykiskt jobbigt, men jobba kan man göra.
Sprutorna känns inte alls skulle jag säga. Det är nog mest att folk är rädda för sprutor generellt. Det gör ondare att nypa sig själv i armen.
Jag gjorde 1 äggplock med min son, fick 3 blastocyster, varav en var sonen.
Försök 2 krävde 3 äggplock, varav jag är gravid med en.
Stort lycka till!
Fast nej, det stämmer inte att det handlar om att det handlar om att man är rädd för sprutor. Alla är vi olika och hur vi känner injektionerna. För mig går vissa jättebra medan andra sprutor gör hemskt ont. För mig kan det handla om vilken sida på magen till exempel jag tar sprutan.
Nu när jag bedövat med is känner jag inget så det har ju inget med rädsla för sprutor att göra.