Inlägg från: Anonym (IVF utomlands) |Visa alla inlägg
  • Anonym (IVF utomlands)

Frågor om IVF

bellis2 skrev 2020-08-12 22:40:45 följande:

Angående nedsövningen. När man sövs ner i utlandet är det inte samma som i Sverige med narkos så det är inte samma risk.

Glömde, om sprutorna i magen. Det har alltid varit bland det hemskaste för mig, vissa injektioner gör så ont. Nuförtiden bedövar jag med is innan och det känns ingenting. Synd bara att jag inte kollade upp det tidigare och våndades igenom de där hemska sprutorna.

Hej! Jag funderar på IVF utomlands och undrar också om/är orolig för nedsövningen. bellis2; hur fungerar det i utlandet?
  • Anonym (IVF utomlands)
    bellis2 skrev 2020-08-14 12:37:47 följande:
    För mig var det i Ryssland, det är inte vanlig narkos som i Sverige (har opererats med narkos). Jag frågade nämligen om jag fick välja att vara vaken eftersom jag tycker man ska vara försiktig med nedsövning (i Sverige är ju vi det) men det ville de inte. Det är som en lätt insomning och man vaknar väldigt snabbt efteråt. När man sövs ner kommer man inte ihåg något, tar bara ett par sekunder så har man somnat.

Det jag tyckte var jobbigt var att jag inte hade min man med mig som jag brukar  och sedan var ju resultatet jobbigt att vakna upp till eftersom de inte fick ut det enda ägget som de skulle få ut. Man har ju ingen kontroll över situationen eftersom man inte är vaken men kanske lika bra?

Nu vet jag inte vilken klinik du ska till men jag hade läst väldigt mycket om kliniken vi går på och hade förtroende för den, annars hade jag inte gått med på det.
    Tack för ditt svar bellis2! Vi har inte bestämt oss för land eller klinik än, vet bara att vi ska utomlands. Blev du "som vanligt", d.v.s. helt vaken direkt efter sövningen i Ryssland? Jag föreställer mig att jag personligen skulle tycka att det skulle vara jobbigt om jag skulle "vara borta" eller yr eller illamående när jag vaknar upp efter narkosen. Har själv inte varit sövd för operation i Sverige heller.
Svar på tråden Frågor om IVF