Inlägg från: Anonym (Josue) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Josue)

Har du förlåtit otrohet?

Verkar som flera här inne är emot att förlåta otrohet, medan livet utanför verkar mer komplext. Jag förlät min man för två år sen och vi har tagit oss igenom er, både för barnen men också för vår skull. Vi är lyckliga nu men vad han gjort finns ju alltid kvar....

Är egentligen mest intresserad av era historier om hur ni gått vidare och lyckats. Berätta gärna om ni hade barn eller inte vid otroheten...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förlåtit otrohet?
  • Anonym (Josue)
    Anonym (b) skrev 2020-08-08 22:33:05 följande:

Förlåta? Aldrig!

Fortsätta tillsammans trots detta? Kanske.

Hur menar du det går att fortsätta utan att förlåta?
  • Anonym (Josue)
    Anonym (Otro) skrev 2020-08-08 23:00:22 följande:

Ja.

Det är komplicerat, men den korta historian är att sex är bara sex, och i takt med att man blir äldre så spelar sånt där inte så stor roll längre.

Skit händer, helt enkelt.

Jag är man, gift med min fru sedan 12 år och det här hände när vi hade varit tillsammans i 3 år, och självklart var det oerhört jobbigt just då. Men samtidigt är vi bara varelser av kött och blod, och det är väldigt lätt att göra fel.

Så du har förlåtit alltså? Hur lång tid tog det tyckte du?
  • Anonym (Josue)
    Anonym (b) skrev 2020-08-10 22:51:29 följande:

Det beror kanske på hur man definierar ordet "förlåta".

Vad innebär ordet för dig?

Det är ju sant... jag har förlåtit min man efter en månads affär med en kollega. Hon och jag blev gravida samtidigt och jag trodde jag skulle gå under av sorg. Det är två år sen dess och han har varje dag visar hur mycket han ångrar sig och älskar mig. Det började ju med att jag måste acceptera det och nu handlar det ju om att jag kan leva med det och gå vidare. Så klart tänker jag på det men vi rör varandra igen och pratar väldigt sällan om det...
Svar på tråden Har du förlåtit otrohet?