• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-28 08:26:17 följande:

Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.

Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D

Hej!

Hur känns det nu? Hoppas du får börja med din behandling asap! :)

Men om du blöder så lite och tidigare än vanligtvis så kanske det betyder något annat :D

Hursom så håller jag tummarna för dig och tack för tipsen ang tillskott. Har beställt flera nu!
  • Lunaymar

Hej!

Först och främst - massa lycka till till er alla som ruvar <3

Nu till saken - Har någon här gjort ett så kallat ERA (endometrial receptivity analysis) - test? Har hört om det och tycker att det låter spännande.

• Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-11-02 22:09:43 följande:

Inte gjort det men väldigt nyfiken på att veta mer om det/göra det. Vet du om det görs i Sverige eller bara utomlands?

Hej!

Ringde till en klinik i Uppsala som gör det (kommer inte ihåg namnet men om du googlar Era-test uppsala så kommer de upp). Annars har jag läst att vissa Livio-kliniker samt någon annan klinik i Gbg gör det. Det hela går ut på att kartlägga när din slemhinna är som mest mottaglig för ET. Detta görs genom att ta ett vävnadsprov efter ÄL. Då kommer du få svar vilken dag är optimal för empbryoåterföring. Verkar göras på många kliniker utomlands men är inte så vanligt i Sverige.

Saken är att priset är rätt högt, åtminstone på det stället jag ringde till (13000kr+läkemedelskostnader).
  • Lunaymar
    Fiafiafia skrev 2020-11-03 17:15:44 följande:

Alltså. Jag har fått mitt livs första positiva test!! :D

Kan inte riktigt ta in det.. Kommer nog bli lite (mycket) stick-kissande framöver för att få in det! :) ;) nu hoppas jag att den lilla fisen håller sig kvar och utvecklas som den ska! ;)

Woow, grattis!! Är det på värsta IVF-försöket? :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-04 08:15:56 följande:

Yeey! Efter en hel del konstigt småblödande så har mensen äntligen dykt upp! Varit i kontakt med kliniken och tar min spruta imorgon bitti. Är så otroligt lättad och glad att få vara igång igen :)

Äntligen!! Vad spännande :)
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-11-05 16:18:46 följande:

Ja det närmar sig verkligen! Tidigare i veckan hade jag en riktigt bra känsla men nu är jag ganska inställd på mens. Jag känner inget alls. När jag blev gravid blev brösten mer ömma för varje dag men nu känner jag ingenting. Förstår så klart att det kan vara helt olika mellan graviditeter men det är väl lite tryggt (fast mest fegt kanske) att ställa in sig på mens.

Hur mår du? När har du testdag?

Håller tummarna för dig!! När har du testdag? :)
  • Lunaymar
    Ägget1000 skrev 2020-11-06 20:06:58 följande:

Hej har en lite akut fråga! Jag fick min mens nu (fredag kväll) och kan inte ringa till reproduktion Huddinge förrän måndag. Jag tror att de menade att jag ska ringa dem på måndag och inte börja med hormonsprutorna innan men blir osäker om jag fattat fel och nu får jag ju inte tag på någon. Måndag blir ju dag 3 på min mens och kanske för sent! Någon som har erfarenhet av detta? Tänker ifall jag borde börja i morgon eller på söndag ändå...

Tror inte du behöver oroa dig då de sa till mig att man kan börja på dag 2-3. Så ingen fara alls! Lycka till :)
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-11-06 16:29:02 följande:

Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...

Vad tråkigt :( förstår verkligen att en blir ledsen. Men du kan ruva på ett jättefint ägg så ge inte upp hoppet än! <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-07 16:53:00 följande:

Härligt att höra att du är vit ännu,haha. Jag hoppas att du är det i 9 månader till <3

Ölandstoka skrev 2020-11-07 14:31:51 följande:

Vad skönt med saker att göra, hoppas att du får det trevligt :)

Jag är fortfarande vit så att säga :D Är så nervös! Så elakt eftersom det inte behöver betyda någonting ändå, kan lika gärna få spottings om en timme.

Men försöker ha en trevlig helg jag med :)

Håller tummarna för dig Ölandstoka! Har för mig att du sa att du kanske kommer att testa idag :D
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 19:31:53 följande:

Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3

Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.

Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)

Stort GRATTIS!! Jag känner dig inte ens men är så glad för din skull!! Njut av ditt ?+? <3!!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020