• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Nata1979 skrev 2020-12-10 14:06:26 följande:

Hej!

Jag vet hur frustrerande det är, vill ändå ge er hopp.

När jag var 38 år hade AMH 0,23 , nu är jag 41 år och min AMH är 0,62 Tack vare 3 PRP behandlingar jag gjorde på 3 månader. Det gjorde att AMH gick upp.

Rätt behandling och dos får vi ut 6 ägg varje gång.

Hej!

Vad är PRP behandling? För du fick en väldigt bra ökning där :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-10 13:47:30 följande:

Åh vad tråkiga nyheter,en stor stor kram till dig! <3 Förstår så väl den tomhet du känner.

Såg att du har ett amh på 1.3. Jag hade ju ett amh på 1.2 för ca 10 mån sen,vilket de sa direkt att var på låga sidan för min ålder när jag skickade mina uppgifter till denna nya klinik. Och nu så ligger det på 0.53,jag fick nu börja äta DHEA tabletter för att åtminstone försöka gynna de få ägg jag har kvar.

Otroligt frustrerande när de inte lyssnar på en och ens input. För de KAN ju ändra och hjälpa i behandlingen på så många andra vis bara de skulle ha en ordentlig grund att börja med,suck...

Hej!

Jag håller helt med och undrar om man skulle kunna få bättre hjälp privat. Här känns det som att de bara kör på löpande band, utan att ens reflektera över hur det hela kan förbättras för varje patient. Så nu funderar jag på om vi inte ska testa att prata med ngn privatklinik och höra vad de skulle ha gjort.
  • Lunaymar
    Nata1979 skrev 2020-12-10 16:17:23 följande:

Man tar ca 4el 5 rör blod från armen och sen via injektion för dom in det till dina äggstockar. Alltså detta metod föryngrar dina äggstockar. Mina har precis vaknat till liv vid 41 års åldern.

Mina 6-7 ivf försök innan prp fick vi ut noll ägg oftast el ett som inte befruktades. Min senaste fick vi ut 5 ägg och 4 befruktades efter PRP.

Det är privat kliniker som gör detta och varje gång kostar ca 12 000 kr.

Vad spännande! Har du gjort det i Sverige eller utomlands?
  • Lunaymar
    Nata1979 skrev 2020-12-10 18:55:19 följande:

Jag gör det i Stockholm, för 2 dagars sen började jag en ny behandling. Ska bli spännande och se hur många ägg vi får ut denna gång. Har även 2 ägg i frysen som reserv:)

Detta blir nog min sista äggplock.

Woow, blir helt imponerad. Vad heter kliniken där du har gjort PRP behandlingen(bor också i Stockholm)? Är det där du gör IVF också?
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Vad glad jag blir av att läsa detta! Fantastiskt!!!

Vad kul att det har gått så snabbt :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-10 20:19:59 följande:

Ja privatklinikerna är iallafall lite mera lyhörda och inte så fyrkantiga i sitt behandlingsätt,vad jag har hört iallafall :) har ju tagit allt privat från första början.. men inte ens de privata går med på allt man vill och skulle vilja pröva :/ Men iallafall mer ändå :) Så jag tycker det absolut skulle vara en tanke för er!

Ja, även om det kostar ganska mycket. Vi har ändå två försök kvar vilket är ganska mycket tänker jag.

En annan fråga - Har du ngn gång testat det långa protokollet?

Vi hade 11 ägg men de växte i ofas så vi förlorade många omogna. Tänkte att det kanske är bra att på ngt sätt synka tillväxten lite iaf och läste att för vissa så funkar det med att nedreglera innan.
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-13 18:39:32 följande:

Känns inte lovande för våran del, ett minus imorse... har kvar hoppet, även fast jag vet att lutinus fördröjer mensen. Men det där sticket.. sticket jag kände, det kändes inte som alla andra gångerna. Och jag var inte fullproppad med massa andra hormoner som menopur och ovitrelle denna gång...:(

Å andra sidan väldigt mysig luciamorgon/dag. Njuter av det fina med familjen.

Vad tråkigt :( min riktiga mens började också 2-3 dagar efter sista lutinus. Men vi får hoppas att det bara ännu är tidigt för att ge utslag.

Och helt rätt! superviktigt att njuta av livet. Dagen efter jag fick minus öppnade jag en dyr flaska vin som vi har sparat på här hemma. Och jag ångrar det inte en sekund haha. Så viktigt att ta hand om sig själv <3
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-14 12:00:05 följande:

ja, jag tänkte nog att jag ska sluta med min lutinus innan den tar slut (har bara en dag kvar av dem). Denna gång tog det hårt, jag känner mig nedslagen, mycket energi försvann helt enkelt... Gråt är inte nära tillhands, känner mig bara så tom inombords.. Nya tag. Ett första möte med Nordic IVF nästa måndag.

haha igenkänning det där med vinet. Du gjorde helt rätt!

Sååå många gånger när mensen dykt upp för mig och jag tar fram gott vin och köper typ allt de har på charkuteri. Tack för all pepp och stöttning <3 <3

Jag tror att jag vet exakt hur du känner dig. Jag kände mig också helt tom de första 2 dagar och sedan började jag känna tryck över brösten och sorg. Det är verkligen så sorgligt :( vi har också tänkt prata med andra kliniker men jag har inte riktigt orkat ta tag i det igen, det gör för ont och jag vill inte börja tänka på det riktigt än. Kroppen säger ifrån liksom.

Finns en grupp på fb - IVF Sverige- som också verkar bra och en kan lära sig lite om andras behandlingar.

Kramar <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-22 08:29:42 följande:

Jag vill önska alla härliga och fina människor härinne en riktigt God Jul,hoppas den blir en fridfull en var ni än är i er ivf resa <3

Här är jag lite förbryllad över två grav test jag har tagit för jag skulle börja med en antibiotika kur och ville vara på den säkra sidan,och nu visas ett svagt svagt streck på båda,men det kommer efter tiden har gått ut,så egentligen ska jag inte bry mig om resultatet. Men jag har aldrig fått streck i efterhand på nått test...Bim idag och ingen mens. Imorgon på den förväntade andra blödningsdagen var det meningen att jag skulle ha börjat med Zumenon(östradiol) inför vårt ÄD juh! :)

Hoppas hoppas att det finns något där inne!! <3

Håll oss uppdaterade :D
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Har följt alla dina inlägg och hållit tummarna och jag blir så ledsen att se detta :( jag förstår att allting känns mörkt nu men än finns det hopp <3

Ta hand om dig och varandra och massa kramar
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020