• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-02-04 16:44:18 följande:

Hej beklagar sorgen. Jag hoppas innerligt att det går hel vägen. när du är redo mentalt och fysiskt Nin doktor säger i alla fall att har man varit gravid en gång är chansen stor att man blir det igen. Kanske en lite tröst i alla fall.

Tack för pepp<3

Sån tur att jag har er i denna tråd. Pratar inte med någon om ivfen.
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2021-02-04 20:15:13 följande:

Åh mitt hjärta brister, så hemsk att behöva gå igenom. En stor kram till er

Vad starkt att kunna blicka framåt igen och se till en ny chans för en graviditet.För det kommer ni att få,du kommer att kunna bli gravid igen,du har ju kunnat ta emot och få äggen att fästa, så jag håller tummarna hårt för er och er blastocyst nu

Tack fina du. Avbrytande i vecka 20 var helt inhumant och fruktansvärt. Att behöva berätta för omgivningen, göra sig av med dubbletten av bebisgrejerna (även om vi inte köpt något stort), planera om från att jag skulle på föräldraledighet parallellt med sorg och total chock. Kommer ta lång tid att bearbeta samtidigt som jag ?måste? komma vidare.

Såg att du är gravid och blir helt varm i hjärtat, jättestort grattis! <3 ska bli spännande att följa. Jag ser så mycket fram emot att komma igång igen.
  • Chajsa

Hej alla längtare!

Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?

Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!

• Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-21 20:00:42 följande:

Hej!

Usch, beklagar det hemska du vRit med om.. Stark av dig att dela emd dig.

Jag har bara återfört i naturlig cykel, med hjälp av letrozol för att få äl. När stickan slår omm till positivt, så återför man blaston 6 dagar efter. Detta är för att sen är så pass gammal. Jag själv har testat positivt, men är väldigt rädd så jag fick ofostrig graviditet sist. Ska in på vul nästa vecka för att se om det finns något där inne, men oj vad rädd och nervös jag är.

Tack <3 Ah jag förstår! På kliniken jag går på får jag komma in och kolla ägglossningen istället, de sa att jag inte behövde testa med stickor. Är rädd att de missar den precis? Har alla symtom på ägglossning exakt nu.

Grattis till positivt test, så underbart! Hur många dagar efter återföringen fick du plus? Fattar att du är nervös men det är större sannolikhet att det är ett foster än inte där inne, håller alla tummar för dig! Hur hanterar du väntan?
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-04-21 19:33:07 följande:

Hej smärtar att höra din historia.

Tufft av dig att orka ta nya tag.

I naturlig cykel jag har gjort det några ggr nu.

För mig har det varit först ultraljud för å se att de ser ok ut men det har jag krävt vet ej om det är standard.

Du tar ägglossningstest dag för dag från ungf ett par dagar innan du beräknar att du skall få ägglossning. När du fått positivt ringer du till kliniken och meddelar därefter ger de dig besked om när återföring ska ske och så måste den andra partern godkänna (om nån sån finns) att ägget sätts in i dig.

Sedan får ni veta om ni skall ha lutinus innan eller ej, tror det är standard men osäker..alla har olika. Det är en (FET) frysen embryo transfer

Tack snälla för svar! Jag tror det är lite annorlunda på min klinik. Tar du ingen spruta? Jag ska inte ta ägglossningstest utan de tittade i tisdags och trodde ägglossningen skulle ske på fredag, då ska jag tillbaka för nytt UL och isåfall ta en ägglossningsspruta och sen stoppar de in blasto en vecka senare. Var befinner du dig i processen nu?
  • Chajsa

Idag var jag på kliniken och de såg mogna äggblåsor så imorgon ska jag ta en ovitrellespruta så att jag får ägglossning på måndag och sen frysåterföring av vår blasto på lördag! Ska också ta lutinus från torsdag. Finns det något ytterligare nån annan fått förskrivet eller tips om inför FET? Är det någon som är i samma stadie typ tidsmässigt för återföring? När har ni testat efter återföringen? Har noll tålamod och orkar inte vänta två veckor :O

• Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 05:47:27 följande:

Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)

Åh tack för pepp! Förstår att väntan är svår nu!!! Hur nära är du VUL nu? Det är större sannolikhet att allt ser bra ut än inte! Vilket försök i ordningen är detta för dig?
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-25 08:15:40 följande:

Jag ska göra vul på fredag. Men usch vad nervöst det är. Det är 4e insättningen, de 2 första tog sig inte, de 3e tog sig men med ofostrig graviditet och ma. Detta är 4e insättningen, så nervös över att det inget är där inne igen.. :/

Håller alla tummar för dig imorgon!!! Jag har insättning på lördag och började med lutinus idag.
  • Chajsa

Har FET med en blastocyst på lördag om den klarar upptiningen, började lutinus idag och vill bara ha en spåkula. Orkar inte börja om. Vill bara få tiden att gå snabbare. Var gravid i fem månader innan jag fick avbryta pga fosterskador. Är rädd att det inte kommer gå eller att det kommer gå men samma sak ska upprepa sig. Glad att denna gruppen finns<3

• Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-04-30 08:14:52 följande:

Håller tummar för dig på lördag! Kram

Tack<3

Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020