IVF hösten/vintern 2020
Vill bara skicka styrka till dig och hoppas att det går bra idag på undersökningen <3
Vill bara skicka styrka till dig och hoppas att det går bra idag på undersökningen <3
Ja precis. Tex om man det på ultraljud 6 st stora mogna ägg & plockat ut dem. Så behovet alla ändå inte vara mogna, utan kanske 4 st är tomma.
Ja vi ska bekosta åter igen ett nytt försök. Förhoppningsvis innan sommaruppehållet
Sist använde vi menupor men tänker be om Gonal f som första gången
Hej hur går det, har du plockat ut några ägg ännu?
Låter ju bra med den 8-celliga juvelen. Håller tummarna!!
Läste att du fick tillbaka ett fint embryo :) håller hårt tummarna
Alltså jag har noll tålamod och tycker detta med att ruva är så fruktansvärt. Är ledsen så fort jag inte håller mig sysselsatt. Mår hemskt och känner mig så ensam. Jag som ville bli en ung mamma och tiden bara går. Alla runt omkring mig blir gravida direkt känns det som. Jobbar och planerar in saker på kvällarna men så fort jag sätter mig ned kommer rädsla och ångest över att det inte kommer bli något.
Ska inte testa på 16 dagar, hur ska jag stå ut? Hur gör/gjorde ni?
Hej
Sover och jobbar typ. Håller mig borta från all social media är bara här på forumet. Fokuserar på att äta bra och ta prommisar när jag orkar typ så. Lite social kontakt utöver jobbet.. Man går ju som på äggskal hela tiden.
Jag läste faktiskt att >7 celler på dag 3 har ca 69% chans att bli blastocyster. Så ja tror oddsen är ändå lite större :) den gör ett hopp i utvecklingen där. Nu vet ja inte hur många celler din va då. När har du testdag?
Som vi håller tummarna för dig nu! Brukar du ha några symptom eller smpblödningar innan bim? :) det är alltid tufft att ruva.. Men jag håller så tummarna!
Då låter den som jättebra :) ja blev gravid förra gången med en 3 dagars som hade 8 celler. Men de helt normalt ja har också haft känsla att mensen ska komma, mensvärk då och ganska mycket med första graviditeten då jag var ovetandes gravid, hade så ont så ja trodde den skulle komma vilken dag som helst men den kom aldrig. Lycka till håller tummarna :)
Jag förstår din känsla.. Men varje dag efter bim gör chansen större att det är en bäbis som gror där inne. :) var det ett frys eller färskt embryo du satte tillbaka? Jag var faktiskt på ett ultraljud i onsdags, så kallat tidigt ultraljud som vi erbjuds här i min region.. Allt såg bra ut, så de känns underbart. Nu ska jag bara försöka njuta tills rul och väntar ivrigt på att magen ska börja växa. Har problem med noll aptit så jag går just nu ner i vikt i stället och magen är lika platt som förut förutom mitt lilla hull :)
Förhoppningsvis kommer den inte mer :) jag plussade med en 2dagars i mars så just nu är jag i v16 och väntar en kille till november :) var en stark liten av 8 embryon och fick inget till frys.
RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)
Vad roligt! Nu var det ingen tvekan om plusset. Grattis!!
Men jaaaa. Grattis fina du :)
Åh vad roligt! Det var ett riktigt guldägg. Stort grattis! :)
Åh grattis! Så kul! :) Visst var det vi som skrev lite om att vi var i samma steg i processen, i den andra IVF-tråden? Jag fick blankt idag, men hoppas det ska dyka upp ett litet sträck närmre testdatumet. Är bara på RD 10 med 2dagars.
Ja det är egentligen lördag( äp+17) som är min testdag. Jag har jättemycket mensvärks-känsla idag. Molande och som att mensen ska komma närsom. Min mens är beräknad imorn. Testade du även tidigare? Eller hade du tålamod till att vänta till testdag? :)
Tack så mycket för pepp! Ja uppdaterar här hur det går sen <3 Får jag fråga också, vilket slags gravtest gjorde du? Var det ett digitalt du plussade med på RD13?
Hej, tyvärr fick jag minus idag stickan nu på testdag. Så försöker samla mig och sikta på nästa omgång i augusti. Kram