• Thessan81

IVF hösten/vintern 2020

Hunny B skrev 2020-09-25 18:15:43 följande:

Okej! Men är du säker på att du är 5+1 gången då? Jag får det till 4+3 om du satte in blastocyst 13/9, vilket ju också gör att det inte är lika konstigt om testet är svagt.

Hade sen ägglossning Ja enligt livio och min senaste mens är jag 5+1 och min mens hade jag 20 augusti. Har gått efter deras räkning haha
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 18:59:49 följande:

Aha, det förklarar säkerhet! Det där med senaste mensen stämmer ju inte alltid om man har längre cykel eller som du ägglossar sent och med IVF så vet man ju exakt dag. Om du satte in en blastocyst den 13/9 så borde graviditeten egentligen vara 4+3 nu så inte konstigt alls med svagt plus på testlagrets test! Finns IVF kalkylator på internet man kan göra, senaste mensen stämde inte för mig heller min förra graviditet.

Aha då förstår jag det är dom som räknat haha. Då hänger jag med. Asså 5 veckan då
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 18:59:49 följande:

Aha, det förklarar säkerhet! Det där med senaste mensen stämmer ju inte alltid om man har längre cykel eller som du ägglossar sent och med IVF så vet man ju exakt dag. Om du satte in en blastocyst den 13/9 så borde graviditeten egentligen vara 4+3 nu så inte konstigt alls med svagt plus på testlagrets test! Finns IVF kalkylator på internet man kan göra, senaste mensen stämde inte för mig heller min förra graviditet.

Vart finns den kalkylatorn?
  • Thessan81
    Odengatan10 skrev 2020-09-26 09:57:09 följande:

Förstår din oro men ville bara berätta att jag hade en tidig väldigt kraftig blödning i min första graviditet, sonen är nu sju år :)

Ja 1177 sa att jag bara skulle ta de lungt ???? hade du smärta med precis som lite mensvärk?
  • Thessan81
    Tino skrev 2020-09-26 10:29:42 följande:

Jag började blöda i v 6-7 och fick skarp ensidig smärta. Fick åka in akut för det misstänktes utomhavandeskap. Men allt gick bra.

Afan men jag har hoppet kvar tills de kollats upp
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-26 10:42:58 följande:

Usch, förstår din oro! När jag väntade min tvååring blödde jag en del till och från fram till vecka 13 så det behöver inte betyda det värsta. Hade molvärk när jag blödde.

Vad bra som jag har då. Lite mörkt lite ljust inga klumpar. Och lite molande värk. Hoppas på de bästa
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-09-26 13:13:14 följande:

Håller tummarna att allt är ok trots blödning

Tack :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020