• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-14 20:55:54 följande:

Så var det ja :) Ja jag vet hur det är, bättre att inget hoppas så blir fallet lite mildare..kramar

Mår faktiskt sådär just nu, trött och håglös med en ångest som lurar runt hörnet nästan dagligen, lever med en viss panikångest som just nu är mer påtaglig. Men ska vara ledig nu med barnen från imorgon och veckan ut.

Ska bli skönt att få fokusera på bara dom utan jobb och skola några dagar.

Försöker leva i nuet med de barn jag faktiskt har haft  tur och lyckan att få,men det är svårt just nu när så mycket annat är runt en med behandlingar,resor och en viss oro.

Men jag brukar börja må bättre mentalt sen när nästa ivf behandling börjar,då tänds ett litet hopp i mig igen och det känns bra när man får göra nått konkret och tiden går snabbare igen

Sorry, där fick du inte bara ett "jag mår bra" utan en hel utläggning

Fint att läsa om hur du känner. Det är så lätt att gå upp i detta på ett nästan maniskt vis. Kan inte relatera till panikångest men verkligen en molande ångest som ligger som ett membran i bröstet. Vill också bara hoppa på nästa behandling, lite som när man försökte bli gravid naturligt och det nästan var skönt då mensen kom för då kunde man släppa all oro och bara ställa in siktet på nästa månad och ägglossning. Hoppas du får några avkopplande dagar nu <3
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-10-14 21:05:51 följande:

Ja, jag gråter flera gånger varje dag. Det är så hemskt men kan inte hjälp det. Tror att alla hormoner gör oss extra känsliga.

Håller tummarna för dig!!

Tack fina du, å jag för dig!
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-15 19:35:34 följande:

Ni som ruvar,hur är ert humör?jag

Varit lite ledsen och arg också..hoppas det inte är PMS

Är på ruvardag 5. Haft ?vanliga? pms- symtom men värre under en dag och nu mår jag helt okej. Hade mycket biverkningar av lutinus till en början som nu verkar ha avtagit. Jag sysselsätter mig men upplever ändå att dagarna går såååå långsamt! Kanske ska tjuvtesta på dag 9. Hur mår du?
  • Chajsa
    eeerica skrev 2020-10-17 06:13:09 följande:

Godmorgon :)

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Får väl vänta nån dag till och se om det blir tydligare...

Grattis!!! Så glad för din skull! ????
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Så härligt med positivt, grattis! Nu hoppas vi på stegring! Blev också inspirerad att testa med CBs testa tidigt, satte in ett femdagars 11/10. Men har mensvärk så inte så mkt hopp :/
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-10-17 10:13:18 följande:

Där är det olika än en gång mellan kliniker...jag har inte fått en endaste förhållningsorder varken före eller efter mina insättningar. Men en riktigt kaffetant som jag oxå är så har jag ändå på eget behåg dragit ner rejält.

Spottar i glaset gör jag inte heller om jag ska vara ärlig,haha,tycker om ett glas vin då och då. Men har såklart inte tagit nån alkohol efter ET. Men före och under behandlingen slinker det nog ner ett eller två glas då och då :)

Vet att endel kliniker säger att man ska avstå från alkohol oxå under behandling....hur gör ni alla med det?

Fick inga restriktioner kring kaffe mer än att man ska dra ned om man är en stordrickare. Jag dricker också 1-2 koppar kaffe om dagen. Absolut några glas vin under behandlingen då och då, drack ett halvt glas bubbel igår trots ruvning. Tänker på alla som blir gravida naturligt och råkar ta en fylla i tidigt skede när de inte vet om graviditeten. Kanske kommer bli mer strikt ju fler försök jag gör ????
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-17 08:25:18 följande:

När du har du testdag? Jag har 27/10.. ska försöka hålla mig iaf en vecka från att testa

Har också testdag 27/10! Har kort menscykel så den ska komma när som helst, vet förvisso att det kan rubbas av behandlingen... kanske håller mig till dag 10 ????
  • Chajsa

Update från mig, är bara på ruvardag 8 med blastocyst men har haft så konstiga symtom att jag testade (inget tålamod), och det blev ett svagt andra streck! Vågar inte hoppas än och det kan väl vara felaktigt så här tidigt/gå tillbaka. Är det någon annan som plussat såhär tidigt?
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-19 17:34:55 följande:

Grattis!!? Man kan absolut plussa då- om du har blasto så är du eg. På ÄL +14

- vad har du haft för symtom?

Tack! Så tidigt att jag inte vågar bli glad, väntar ett par dagar till. Har haft molvärk i magen, båda ont i äggstockarna och mitten av magen i flera dagar. Magen jättesvullen. Så ont i brösten att jag inte kan ha bh. Lite illamående. Somnat kl 19.30 två kvällar i rad. Allt kan ju vara lutinussymtom också så klart. Hur känner du dig?
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-10-19 12:21:39 följande:

Hej!

Jag ser att några har fått +/känner på sig att de är gravida - massa grattis till er och hoppas att allt går bra! :)

Jag började blöda och fick min mens, ännu en månad. Helgen har varit tuff men jag försöker fokusera på framtiden och hoppas att jag snart kommer hitta motivationen. Vi har ett fryst embryo och jag hoppas att den klarar upptiningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på vid FET? Börja med några vitaminer och tillskott/akupunktur/preppa slemhinnan med östrogen etc?

Jag upplever att läkaren bara vill köra på men jag tänker att det är viktigt att ta den diskussionen tillsammans och se om vi kan öka våra chanser på något sätt.

Jag måste också säga att det känns riktigt skönt att kunna prata med kvinnor som befinner sig i liknande situationer! Tack <3

Tråkigt att höra, styrka och kärlek till dig <3 vi sitter alla i samma båt. Akupunktur är jag nyfiken på, kan ju inte skada att testa!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020