• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-11-14 21:05:57 följande:

Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.

Förstår det! Spännande<3 vilken dag är du på måndag?
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-15 09:45:21 följande:

Ja verkligen!! Jag är på RD 7 :) har inte känt något speciellt än, lite nyp, huvudvärk och spända bröst men jag tror det är pga av lutinus. Vi får se vad det blir av det här, vågar inte hoppas på något. Har testdag på fredag.. vet inte om jag vågar.

Ja de jobbiga är ju att progesteronet ger samma symptom som en eventuell gravitet :/ Förstår din känsla,man är gravid till motsatsen bevisas typ <3 Men jag hoppas på ett fint plus för dig på fredag om du vågar testa då :) <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-15 10:56:07 följande:

Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.

Ok! Då låter det lovande ändå :) Det där är så olika har jag förstått. För mig skjuter den inte upp mensen,den kommer t.om tidigare alltid än vanligt med progesteron. Under mina ruvningar så har den dykt upp på dag 10 redan...
  • Sussna85
    prickblomma81 skrev 2020-11-15 11:06:42 följande:

Då hade jag menopur 300, den här gången 450 (maxdos). Får se vad de planerar inför nästa försök.

Ok,menopur rekommenderade läkaren nu igen om vi skulle försöka nån till gång innan vi går över på ÄD. Hade Menopur på andra försöket,vilket resulterade i bra antal ägg men de flesta var omogna. Bara ren otur och ett resultat av mitt dåliga amh sa hon. Men ville ändå att jag skulle ha det igen tydligen..
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-15 10:48:00 följande:

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Så spännande med ET imorgon! Den klinik jag hade sist hade TD 12 dagar efter ET. Men det är oxå vanligt med upp till 20 dagar har jag läst. Lycka till imorgon <3 har du fått tid när ni ska vara där?
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-15 14:18:49 följande:

Jag har mått bra under ruvningen. Kanske lite taskigt humör med all hormoner i kroppen. Tycker nästan att mina bröst inte ömmar lika mycket nu längre, tror det beror på att all ovitrelle o sånt har gött ur. Känns sådär när ett tecken för graviditet egentligen är ömma bröst :/. Fast jag har hoppet uppe så länge mensen inte dykt upp:) Har testdag den 19e.

Hoppas innerligt att lilla ägget haft en bra helg och att du får fina nyheter om det imorgon:) skulle ni få besked om återföring i veckan?

Har aldrig haft ömma bröst under mina två graviditeter,så jag håller tummarna att du är en av dom :) Men efter Ovitrellen ca 10 dagar framåt har jag haft ömma och väldigt knöliga bröst.

Tack <3 Ja jag hoppas så att den lilla har haft den bästa helgen där i skålen och delat sig vidare :) Det blir ET onsdag eller torsdag isf.
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-15 14:52:03 följande:

Ja, man lever i en ovisshet just nu. Så jobbigt, man vill ju bara veta om det har tagit sig eller inte :) hoppas allt går bra för dig imorgon, håller alla mina tummar <3

Så är det,hela denna process om man ska lyckas eller ej är frustrerande. Om man kunde sia om framtiden. Fast man skulle nog inte bli lyckligare av det,egentligen:) Tack snälla vännen!
  • Sussna85
    motheroflife skrev 2020-11-15 16:09:02 följande:

Hej alla fina, ny IVF-are som gärna hoppar in här! 

Jag har nu påbörjat insättningscykel med progynon efter två back-to-back ÄPcykler.

Första IVF cykeln så fick vi ut 20 ägg, men något fungerar inte helt vid befruktningen så enbart 4 befruktades av de 20 - och 2 blev blastocyster till frysen. De rekommenderade att direkt påbörja nästa stimcykel och köra ICSI, så för 1,5 vecka sedan hade jag ÄP igen och fick ut 22 ägg. Det vi fick reda på nu i fredags var att av alla 22 ägg fick vi bara en blastocyst och 2x 3-dagars som alla frystes ned. Jag och min man är SÅ förvirrade över hur resultatet kunde bli sämre med ICSI då tesen var att befruktningen inte ville ske naturligt. 

Vi ska invänta mer info från kliniken nästa vecka men vår största oro är att något är så pass fel då det är så att dessa 5 i frysen är avvikande. Min huvudteori nu är att sperman har hög DNA fragmentering för det kan leda till låg befruktning och dålig embryoutveckling. I Sverige verkar man inte alls erbjuda dessa tester dock, för jag hittar otroligt lite info om det. Någon av er som vet att era kliniker erbjuder att testa DNA fragmentering? 

Håller tummar och tår för mina frysta blastisar ska vara normala och fungera och håller samtidigt tummar och tår för att det ska fungera för alla er! 

Hej och välkommen! På kliniken Mehiläinen Felicitas i Åbo där vi går så erbjuder de just DNA fragmentering av spermierna. Var meningen att vi skulle ha gjort det vid detta försök,men med bara 1 ägg vid ÄP så föll det lixom mellan stolarna att fråga upp innan de hade tvättat de små rackarna.
    Ska ta det vid ett eventuellt fortsatt försök. Såg dock att det kosta 320?/gång för att göra,är dock värt det om det är de som är boven såklart.

Förstår frustrationen att få så många ägg som inte sen blir befruktade. Har ni en aning när ni kan göra FET?  Jag hoppas och håller tummarna att ni får en fint ägg tinat sen {#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-15 18:26:24 följande:

Ja jag hoppas att det är så som du säger. Detta är vår första ivf. Vet inte riktigt hur eller om jag ens ska känna någonting om jag är gravid. Kanske tidigt.. är på RD 10.

Ja då är det nog ganska tidigt ännu :) Men hoppas att de lilla ägget har boat in sig och att du får ett fint positivt resultat om några dagar då <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-16 04:17:16 följande:

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Jamen gud vad härligt!! Grattis <3 Så glad för din skull :) De digitala är inte att lita på,så försök att inte oroa dig <3 Vet att det är otroligt svårt men.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020