IVF hösten/vintern 2020
Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.
Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.
Ja verkligen!! Jag är på RD 7 :) har inte känt något speciellt än, lite nyp, huvudvärk och spända bröst men jag tror det är pga av lutinus. Vi får se vad det blir av det här, vågar inte hoppas på något. Har testdag på fredag.. vet inte om jag vågar.
Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.
Då hade jag menopur 300, den här gången 450 (maxdos). Får se vad de planerar inför nästa försök.
I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?
Jag har mått bra under ruvningen. Kanske lite taskigt humör med all hormoner i kroppen. Tycker nästan att mina bröst inte ömmar lika mycket nu längre, tror det beror på att all ovitrelle o sånt har gött ur. Känns sådär när ett tecken för graviditet egentligen är ömma bröst :/. Fast jag har hoppet uppe så länge mensen inte dykt upp:) Har testdag den 19e.
Hoppas innerligt att lilla ägget haft en bra helg och att du får fina nyheter om det imorgon:) skulle ni få besked om återföring i veckan?
Ja, man lever i en ovisshet just nu. Så jobbigt, man vill ju bara veta om det har tagit sig eller inte :) hoppas allt går bra för dig imorgon, håller alla mina tummar <3
Hej alla fina, ny IVF-are som gärna hoppar in här!
Jag har nu påbörjat insättningscykel med progynon efter två back-to-back ÄPcykler.
Första IVF cykeln så fick vi ut 20 ägg, men något fungerar inte helt vid befruktningen så enbart 4 befruktades av de 20 - och 2 blev blastocyster till frysen. De rekommenderade att direkt påbörja nästa stimcykel och köra ICSI, så för 1,5 vecka sedan hade jag ÄP igen och fick ut 22 ägg. Det vi fick reda på nu i fredags var att av alla 22 ägg fick vi bara en blastocyst och 2x 3-dagars som alla frystes ned. Jag och min man är SÅ förvirrade över hur resultatet kunde bli sämre med ICSI då tesen var att befruktningen inte ville ske naturligt.
Vi ska invänta mer info från kliniken nästa vecka men vår största oro är att något är så pass fel då det är så att dessa 5 i frysen är avvikande. Min huvudteori nu är att sperman har hög DNA fragmentering för det kan leda till låg befruktning och dålig embryoutveckling. I Sverige verkar man inte alls erbjuda dessa tester dock, för jag hittar otroligt lite info om det. Någon av er som vet att era kliniker erbjuder att testa DNA fragmentering?
Håller tummar och tår för mina frysta blastisar ska vara normala och fungera och håller samtidigt tummar och tår för att det ska fungera för alla er!
Ja jag hoppas att det är så som du säger. Detta är vår första ivf. Vet inte riktigt hur eller om jag ens ska känna någonting om jag är gravid. Kanske tidigt.. är på RD 10.
Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.