• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-11-11 08:22:24 följande:

Bra du har ryckt upp dig! För helt ärligt- mängden spelar ju mindre roll, det är verkligen kvalitén som räknas! Tänk, de kan alla vara prima!! Jag håller tummar och tår för dig!

Så är det jo :) De jag vet efter mina försök är att mina blåsor inte är mogna förens över 20 mm...så det är nu det jag lite oroar mig över att de få ägg jag nu har kommer att vara omogna. Har hänt på vårt andra ivf försök när bara 2 ägg av 9 st var mogna,då blev det oxå ägglossningsprutan när de var typ 16-17 mm...jajja,svammel svammel :D Tack för tummhållningen <3
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-11 10:51:30 följande:

Håller alla mina tummar för dig på fredag och hoppas det går bra. Jag tänker att fyra är ju bättre än ingenting :) jag hade ju inte heller så jättemånga och min läkare sa också att kvalitet före kvantitet. Men jag förstår din oro och förtvivlan <3

Tack tack snälla! <3 Jo så är det,och bara vi får ägg som inte börjar fragmenteras denna gång så är allt hemmåt trots litet antal. Har ju fått mellan 8-11 ägg andra gånger,men vad har det hjälpt när de blir så dåliga efter de börjar dela sig . Men jag hoppas bara de få jag har nu är mogna nu på fredag.
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-11 19:59:55 följande:

Hur går era tankar i dessa Coronatider? Vad har era kliniker för restriktioner? Min sambo har inte fått vara med på ett enda besök förutom det första då och det känns lite tråkigt men samtidigt förstår jag och respekterar deras beslut. Dessutom vill man ju absolut inte bli smittad, är livrädd för det..

På klinikerna i Finland får min sambo komma med på alla besök. Oxå här hemma på Åland så är det fortf ok att sambon är med. De som hamnar på BB i dessa tider här på holmen får ha med sin sambo/man,så länge han sen stannar där så länge sjukhusvistelsen blir,har jag iallafall hört.
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 21:07:22 följande:

Ägglossningen är nu framkallad :)

Wopp wooop! Här medSkrattande
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-11 21:39:07 följande:

Förstår oron men försök om möjligt att inte oroa dig, en dag i taget nu! Ingen gång är den andra lik och det är så många som misslyckas misslyckas misslyckas och sen lyckas. Någon gång blir det så för de flesta! Kan mycket väl vara den lyckas- gången för dig nu! Kram

Japp jag försöker med det,en dag i taget. Har allt för lätt att springa iväg i tankarna och tänka många scenarion,som många andra antar jag..men inatt åker vi iallafall! Och det blåser inte! Haha! För det var min nästa farhåga,för om det ligger fel vind på så kommer inte färjan in i den lilla hamnen här på åland. Tack för peppade ord <3 Är din äl över nu tror du?
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 22:19:45 följande:

Så spännande. Jag är i risken för överstimulering sa de i början men inget på VUL

Vad skönt att det visa på annat på VUL:et:) Denna gång med bara typ 4 st blåsor ska jag nog klara mig från överstimulering tror jag,haha.

Det brukar alltid börjat mola och dra i äggstockarna efter äggmognadssprutan, men icke denna gång,ännu...jag önskar känslan skulle komma snart,så jag vet att den gör nått därinne.
  • Sussna85
    Cissi2801 skrev 2020-11-11 20:17:20 följande:

Hej igen.. ????????

Fick i eftermiddags sms från 1177 att jag och min man fick digitalt möte med reproduktionscentrum på Sahlgrenska för ivf start... äntligen!!!!! ????

Vad härligt att snart få vara igång! Hur länge har ni fått vänta?
  • Sussna85

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-12 14:44:42 följande:
    Åhh vilka jobbiga nyheter!! Förstår det måste vara jättetufft.. men ännu så har du ägg iaf så vi hoppas nu det går bra!!

Stor kram fina du
    Clemmentina skrev 2020-11-12 15:32:42 följande:
    Åh vad tråkigt! Lider med dig. Men det är inte på något sätt kört även om amh sjunker. Vi hoppas på att du snart ruvar på ett guldägg. <3
    Ölandstoka skrev 2020-11-12 16:36:01 följande:
    Stackars, det har varit många motgångar på kort tid. Hoppas att plocket går toppen och att det vill gå vägen!

Det är så många som har plock i morgon, ett stort lycka till till er allihop :)
    Lunaymar skrev 2020-11-12 17:56:00 följande:
    Förstår att du är ledsen och känner dig stressad. Men du får helt enkelt tänka att du gör så mycket du bara kan för att få detta att fungera och att du inte kan göra så mycket mer. Jag har också läst om kvinnor som har ett amh på 0,2 och lyckas ändå. Så det behöver inte vara kört på något år till. Kramar! <3
    Tack hörrni alla,ni är bästHjärta 

• Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-12 20:33:14 följande:

Så nervös inför i morgon. Inte alla många timmar kvar. Hoppas hoppas att man kan få någon sömn i natt. 07.45 ska vi vara inne. Heja ni alla andra??

Jag har gått från nervös till...blank i sinnet. Det är min försvarsmekanism,om det visar sig att vi inte har dugliga ägg att plocka så har jag inte fått upp förhoppningarna iallafall.

Men jag önskar och hoppas att alla går från ÄP imorgon nöjda och glada Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020