• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-11-09 07:23:06 följande:

Kan ni hjälpa mig.. vissa av er minns kanske att jag hade en ?kemisk graviditet? sist och nu skulle jag ha min ägglossning typ men digitala ägglossningsstickor bara blinkar smiley sedan i fredags.. (innan det tom ring) dvs får ingen fast smiley ännu iaf.. kan det bara så att ägget inte lossnar denna gång? Eller kan det ändå lossna senare? Vad betyder detta för min cykellängd isf? Tänker nästa mens.. får man ändå en blödning och kan börja ivf?

Har aldrig prövat dessa digitala äl stickor,så där kan jag tyvärr inte hjälpa. Men mens ska du få ändå fast ägget nu inte skulle släppa. För man blöder ändå ut hinnan som har förberett sig för ett ägg,men mensen kan kanske komma lite senare,vara lite annorlunda kanske. Men den ska komma ändå :) Men hoppas ändå du får glad gubbe inom kort!
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-08 20:04:29 följande:

Ja vi får hoppas att allt ser bra ut imorgon :) kommer nog inte sova många timmar inatt haha.

Lycka till idag nu,och hoppas du har fått nån timmes sömn iallafall,jag håller tummarna för att ni nu har fina blastisar både till dig och frys! :)
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-09 14:53:31 följande:

Tack!! :)

Det har gått jättebra idag tack och lov. Fick tillbaka en jättefin blastocyst :) Hoppas det blir någon till frysen också. Ska försöka slappna av nu och inte tänka så mycket, men det är väl lättare sagt än gjort haha.

Så härligt att höra! Ja det är lättare sagt än gjort verkligen:) men försök njuta och tänk positiva tankar att den lilla blastisen gottar in sig där ordentligt nu <3
  • Sussna85

Imorgon är första UL för mig efter sprutstart i torsdags, skulle börja med Fyremadel ikväll och spruta nästan tacksamt in den i magen,haha, låter sjukt...
    Men dessa dagar efter jag tog Elonvasprutan har varit mentalt tuffa. Jag litar inte på att en enda spruta ska hålla i 7 dagar,är ju van att spruta dagligen.
    Jag ser framför mig ett tomt ultraljud imorgon utan en enda blåsa...har kännt nada under dessa dagar.
    Fy om detta försök skulle måsta avbrytas pga av för få blåsorGråter

• Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-09 19:59:45 följande:
    Håller tummarna att de bättre nu med äggen :) ska också isåfall fråga om den sprutan har möte på torsdag med Sahlgrenska.
    Tack så mycket!{#emotions_dlg.flower}  Får säga sen om den funka på mig då Glad
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-11-09 20:41:28 följande:
    Förstår att det känns jobbigt och att du är orolig men vi får helt enkelt lita på läkare och att de kan sin grej (även om jag är så dålig på det och ifrågasätter allting haha). Jag håller tummarna för dig, det kommer säkert att se fint ut imorgon :)
    Hehe,jamen lite ska man nog våga ifrågasätta. Jag har ju otroligt svårt att lita på vad läkarna säger åt mig att göra. Fast de är ju de som kan sin sak,men men,har ett alltför stort kontrollbehov för mitt eget bästa,haha Skrattande Och tack! HjärtaJag hoppas så på det jag med.
    Var är du i cykeln nu? Börjar det närma sig för nästa FET?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-09 20:53:25 följande:
    Exakt så! Är så klart jätteglad för de samtidigt som det gör ont! Nu så- testade jag igen med ägglossningsstestet och det blev en tom ring dvs troligtvis ingen ägglossning denna månad? Fick alltså med clearblue advanced test första gången blinkande smiley i fredags, och fram till ff idag vid lunch fick jag det och nu ikväll så blev det en tom ring.. hoppa jag får blödning sen iaf. Nu nedräkning till nästa mens.. och nytt ivf!
    Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrigGlad Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on trackHjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-09 21:08:31 följande:

Då är vi inne på sprutdag 2 med fyremadel. Någon mer som har fått en fruktansvärd halsbränna under sprutbehandling? I morgon har vi vårt första vul... så spännande och se vad som händer. Hoppas på goda nyheter så det blir äggplock snart. Hur tätt inpå fick ni äggplock efter första VUL?

Börja med den sprutan ikväll och har oxå VUL imorgon,skitnervös över antal/storlek på blåsorna! Inte halsbrännanej, bränner bara i magen efter sticket på mig ett tag med just Fyremadelen.

För mig har ÄP skett 2-4 dagar efter första vulet,har gått undan där...
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-10 08:06:20 följande:

Du hade rätt- för nu fick jag fast smiley! Ska iaf ha sex så har man säkrat också.. även fast jag tror ivf är enda hjälpen för oss!

Jamen go for it! Hoppet är det sista som lämnar en,vi kör nog oxå på och hoppas mellan ivf:en :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-10 07:41:05 följande:

Ja den bränner och kliar ganska bra vid sticket. 8.35 ska vi vara inne. Hoppas äggplock blir på måndag, då är man ledig. Har inte sagt något till chefen eller någon om detta. Är så nervös så jaf aprucker

Lycka till nu! du borde vara därinne nu på vul :) jag ska dit kl 15.00 först,hela dagen på jobb. Hoppas dagen går snabbt idag...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020