• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-11-01 15:44:40 följande:
    Två stycken odlar de vidare till dag fem/sex. :) Testdag är 16 november...om jag kan hålla mig till dess.
    Förhoppningsvis får ni två fina till frysen med då{#emotions_dlg.flower} Ah ok! Hehe,det kan ju inte finnas många som håller sig till testdagen,hmm...jag är inte en av dom iallafallDrömmer
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-01 17:22:16 följande:

Vad härligt! :) Synd att icsi inte gav fler befruktade men det spelar ju ingen roll om det är guldägget du fick nu. Låter som att du är positiv, det är toppen. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid nu.

Det är bra med mig, mår lite konstigt och vill så gärna läsa in saker i det men jag har ätit konstant i helgen så det är nog snarare därför :P Har haft det jättebra hittills, nästa vecka kommer nervositeten att komma med buller och bång dock, tror att det var motsvarande fredag nästa vecka som jag fick spottings vid min förra misslyckade fet, så det kommer läskiga tider i slutet av nästa vecka.

Vi ska till mina föräldrar nästa söndag och jag har lite panik inför att ha mens på farsdag. Längtar så efter att den dagen ska handla om min man.

Nu blev det mycket babbel, det jag ville säga var ju egentligen bara grattis till ruvningen :) Är ju en del tankar i såna här tider dock ;)

Hur brukar dina ruvningar vara, får du mycket känningar?

Här får jag oxå mycket känningar,först av Ovitrellen,spända,knöliga och ömmade bröst,håller i sig några dagar efter ÄP. Sen slår alltid Lutinusens härliga effekter in,haha. Där man ena dagen tror att man är gravid för att det molar och drar i äggstockar och livmoder,för att nästa dag vara helt säker att det nog bara är biverkningar av progesteronet...Låter fint att din ruvning hittills har varit harmonisk,låter som det iallafall:)

Hoppas så att ni får fira farsdag med en glädjande nyhet och inte den,ursäkta,förbannade mensen. Kramar!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-01 18:34:31 följande:

Hehe, sant! Jag har gjort både och. Vi får se hur det går den här gången.

Beundrar er starkt som kan hålla er,hehe :D
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 10:32:43 följande:
    Nu är dock veckan här som innebär spottings om det inte gick vägen. Inte så harmonisk längre med andra ord haha. Men men, det är bara att sitta i båten och hoppas.

Hur är det med dig, visst väntar du på att få prova något helt nytt? Vet du när ungefär mensen borde komma? Hoppas att det är just den behandlingen som är perfekt för er :)
    Ja fy, då förstår jag att harmoni börjar avta...men hoppas att de inte dyker upp!

Ja jag fick ju upp hoppet att få börja med sprutorna tidigare när jag börja blöda lite förra veckan redan, egentligen alltför tidigt i cykeln för mens då nog,men icke,det höll konstigt nog bara i sig en dag.
    Men imorse vaknade jag med mensvärk igen och idag har jag småblödit lite.
    Hoppas den kommer igång ordenligt innan kvällen så jag får räkna det som blödningsdag 1 och ta Elonva sprutan imorgon bittiGlad

För jo, denna behandling är på ny klinik och nytt upplägg,så jag har väntat så för att få komma igång igen. Och tackHjärta Jag önskar och hoppas jag med att vi har kommit fram till rätt metod för oss.
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 10:00:31 följande:
    Har bara haft lutinus. Men det skulle ju vara intressant att få testa något annat. Undra varför lutinus är så standard.
    De där undrar jag oxå,när det verkar finnas bättre alternativ på marknaden, men nu sist när jag var på ÄP,när hela gynstolen var full med Lutinus typ... så skrev läkaren ut Lugesteron 200mg*3 åt mig ist. Mycket bättre med mindre kladd! Och mycket vänligare att föra uppGlad

Den nya läkaren har skrivit ut progesteronet Cyclogest 400mg*2. Får se hur dom är sen.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-02 12:29:04 följande:
    Eller hur! Visst undrar man. Läste dessutom att det varit något problem i våras med produktionen av just Lutinus. Tar du progesteron den är omgången?
    Sussna85 skrev 2020-11-02 11:48:24 följande:

De där undrar jag oxå,när det verkar finnas bättre alternativ på marknaden, men nu sist när jag var på ÄP,när hela gynstolen var full med Lutinus typ... så skrev läkaren ut Lugesteron 200mg*3 åt mig ist. Mycket bättre med mindre kladd! Och mycket vänligare att föra upp

Den nya läkaren har skrivit ut progesteronet Cyclogest 400mg*2. Får se hur dom är sen.

Spännande att höra att det finns alternativ! Förutom kladdet får jag ju så himla mycket biverkningar av Lutinus. Hade gärna provat något annat men nu får de gå. Berätta gärna vad du tycker om Lugesteron sen.
    Fick faktiskt lite mildare symtom med Lugesteron än med Lutinus, fast jag tog mycket större styrka t.om.

Får se vad Cyclogest gör,bara jag kommer så långt så jag får pröva det så ska jag meddela om det är bättre än ovannämdaSkrattande

• Sussna85
    Fiafiafia skrev 2020-11-02 14:18:02 följande:

Hej tjejer! Har varit här inne o läst en del, men känner nu att jag vill skriva av mig lite.. Kanske få lite igenkänning! ;)

Jag är just nu på ruvardag 12..värsta "terror-tiden" för mig! Växlar mellan hopp och förtvivlan och har antingen tidiga grav-tecken, eller är skengravid.. :/ har ont (stramande liksom) i ljumskar o nedre delen av magen, sömnsvårigheter med konstiga drömmar och trötthet.. Och humörsvängningar såklart! Haha! ????

Första försöket nu med min nuvarande sambo.

Jag har med tidigare partner gjort 4 ivf utan positivt resultat så det präglar nog mig lite.. Men försöker se det positivt och vara hoppfull.. Men samtidigt så försöker jag skydda mig själv genom att tänka att det inte blir något... Fattar inte varför.. För ledsen o besviken kommer man ju bli ändå om det inte går vägen...

Någon som känner igen sig? ;)

Styrka till er alla! ????

Jodå, man kan bra kalla det Terror-tiden! Haha Hoppas hoppas på att denna gång är den lyckade Hjärta Tar så på krafterna i både kropp och knopp att misslyckas gång på gång.
    Får jag fråga varför ni gör ivf?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-02 15:28:40 följande:
    Ser fram emot rapport sen. Hur går det med blödningen? Kommer den igång?
    Näej. Jag blir slut,från riktig mensvärk och lite lite blödning hela förmiddagen så är jag nu lika torr som en öken igenFoten i munnen Så inte blir det nån spruta imorgon bitti iallafall. Jag ska försöka att sluta gå och vänta och nojja, den ska väl dra igång nångång iallfall. Hoppas jag.
  • Sussna85
    Fiafiafia skrev 2020-11-02 15:57:26 följande:
    Ja det tar verkligen på krafterna! Haft så himla ont på och efter ÄP, men det jobbigare rent mentalt.. Att mna tvivlar på sig själv och inte riktigt känner igen sin kropp... Ja.. Det är så svårt att sätta ord på det..!

IVF görs pga spermiekvaliteten, men jag misstänker själv också att det finns en faktor hos mig.. Finns misstankar om. Endometrios som inte är utredd pga att jag inte orkat slå mig fram i vården.. Speciellt inte när "det inte finns något att göra så länge jag vill ha barn"..

Hur är det för er?
    Jo tiden efter ÄP är jobbig, jag har oxå haft ganska mycket obehag efteråt,och sen oron om det kommer att bli någe ägg till nån ET är stor.

Ok Hjärtaja det är inte roligt att den som ibland ropar högst får vård, annars är det lätt att man faller mellan stolarna.

Jag har tydligen fått blockad i båda äggledare.
    Efter att jag och min nya sambo hade försökt 1 år så gjorde jag slutligen en spolning som visa detta. Jag står grubblande och undrar hur det kan ha tillkommit. Har två barn sen innan...det enda jag kan tänka är en tyst infektion som har ställt till det,eller att äggledarna vid spolningen krampa så ihop att det inte fanns passage,det var otroligt smärtsamt att genomföra för mig, så jag tror mer på det sistnämnda...

Men, min egen teori är att vi har samma problem naturligt som vi får med ivf, vi får högt fragmenterade ägg som blir i så dåligt skick att det inte leder till en graviditet.
    Har gjort 3 st ivf hittills och 2 gånger har utgången av 8-10 st ägg/gång blivit ett ynka ägg som har lyckats dela sig vidare så bra att det kunnat göra ett ET,första ivf försöket fick alla kasseras....Så nu byter vi klinik och prövar på ett fjärde försökGlad

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-02 22:08:47 följande:

Oops, tryckte skicka innan jag svarat. Kroppen är märkligt! Hoppas mensen kommer igång snart. :)

Ja verkligen! Jag är så van att min kropp sköter sig haha,har kunnat ställa klockan på när mensen ska komma,och aldrig dessa konstiga hoppas mellan blödningar, det är nu när jag börja tänka på att bli gravid som den har börjat bli konstig,såklart.

Hur går det för dig med ruvandet? <3 lite för tidigt att börja kunna känna efter alla symtom kanske? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020