• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Vad roligt! Grattis :)
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-09 08:14:06 följande:

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

Förstår att du är orolig! Det går ju omöjligen att veta hur det är. Men absolut hcg-nivåer kan skilja sig mycket åt och även stickor. Jag tex får alltid svagare streck på RFSU-stickor. När jag plussade sist fick jag ett svagt streck på äggplock+16. Du är väl ungefär på äl+16 nu? Då fick jag också 1-2 på det digitala. En vecka senare fick jag +3 på Clearblue så mina nivåer steg konstigt. Sen fick jag ju missfall så det kan ju ha berott på det.

Testa inte varje dag...det skapar bara oro. Vänta tills söndag om du står ut. Annars stickor varannan var tredje dag. Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-09 11:55:09 följande:

Precis, jag är på ÄL+16 idag och jag har RFSU testa ofta-stickor. Hade jag inte fått utslag på det digitala så skulle jag nog inte tro att det blev ett plus, så svaga är strecken.. nästan så att man behöver lysa bakom dom för att se.

Jag ska försöka stålsätta mig och inte testa mer förrän på söndag nu. Vad blir nästa steg för dig nu, väntar du in nästa mens? Kram

De testen har jag också använt och inte fått så tydliga resultat. De är väldigt känsliga för om man tex druckit mycket kvällen innan man testat. Jag håller tummarna för att du får starkare resultat nästa gång du testar! Hcg kan som sagt variera väldigt mycket i början och när nivåerna är låga kan det göra stor skillnad tex hur länge du hållit dig innan du testar eller vad du ätit/druckit dagen innan.

Jag väntar på nästa mens ja. Helst ska det dröja 3-4 veckor innan den kommer. Imorgon är cd14 men har inga tendenser till ägglossning än i alla fall och det är bra. :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Åh nej vad är det jag läser! :( Så himla ledsen! Håller tummarna för att det är en ofarlig blödning trots allt. Har läst och hört så många solskenshistorier genom åren och hoppas få läsa en till. Skönt att det lilla pyret mådde bra igår i alla fall! Styrkekramar till dig
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Vilka härliga nyheter! Så tidigt kan det vara svårt att få det helt rätt har jag hört. En mm skillnad kan vara flera dagar. :)

[quote=80947734][quote-nick]GlitterLina skrev 2021-02-11 12:43:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Det verkar inte så konstigt! Du är på motsvarande äl+13. En del får 1-2 veckor då medan andra får 2-3 veckor. :) Härligt med fina starka test!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-12 16:37:09 följande:

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

Åh nej vad ledsamt! :( Hur tätt testade du? Drack du något emellan? Att testen blir svagare är ju inget bra tecken dock. :( Har verkligen hållit tummarna för dig och fortsätter göra det! Styrkekramar
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Usch vad ledsamt! :( Så himla tråkigt! Lider med dig. Styrkekramar
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-14 13:32:41 följande:

Hej starka tjejer!

Försöker mentalt ladda om för nästa och sista FET på våra landstingsförsök. Ni som äter Q10 -har ni märkt någon skillnad och vilket märke och vilken mängd äter ni?

Har kliniken varit villig att lyssna på er och gjort någon förändring i medicinering efter många misslyckanden? Är de tex bevisat att trombyl kan hjälpa? Något för att dämpa immunförsvaret? Behöver tips inför mitt möte.

Titta lite på zonterapi -har någon av er testat det?

Haha! Snacka om att man griper efter halmstrån i detta för att försöka lyckas

Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(

Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.

Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.

Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.

Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-15 20:06:55 följande:

Köpte också nu samma Q10, men tar du av den 600mg?

Nej, tagit 600 mg tidigare av annat märke. Kör på 400 mg av den från Pharma Nord. 200 mg till frukost och 4 h senare 200 mg till. Har hört att kroppen inte kan ta upp mer än så.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-16 14:04:37 följande:

Tack för alla tips!

Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?

Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!

Det låter bra! Lycka till imorgon!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020