IVF hösten/vintern 2020
Ny tid för vul bara? Jag har tid nu på söndag så svårt att avvakta några dagar.
Tack :)
Ny tid för vul bara? Jag har tid nu på söndag så svårt att avvakta några dagar.
Tack :)
Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.
Nu håller vi tummarna att allting går bra :)
Vet ni??? Mitt bland annat så gick han ned på knä igår och friade till mig????????
Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(
Tack snälla <3 det var ett mycket svagt positivt så jag får ringa de och berätta. Är helt säker på missfall.
Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D
Exakt samma hände mig. Fast jag visste att det skulle bli totalfrys. Fick ut 22 ägg. 18 mogna och tillslut fick jag bara 2 till frysen. För mig blev det inte bättre med flera ägg.. snarare sämre kvalité när de stressas sådär. Nu har jag fått vänta en mens... Och nu väntar jag på nästa för att få en FET i januari. Tiden går så OTROLIGT långsamt. Jah var tvungen att vänta på en naturlig mens emellan. Samma för dig? Jag är så orolig att det ska ställas in pga Corona. Går via landstinget i GBG och tänker att de kanske behöver arbeta på andra avdelningar. I våras var det så och de gjorde bara äggplock men inga återföringar. Någon som vet hur det är nu ?
Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17
Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er
Exakt samma hände mig. Fast jag visste att det skulle bli totalfrys. Fick ut 22 ägg. 18 mogna och tillslut fick jag bara 2 till frysen. För mig blev det inte bättre med flera ägg.. snarare sämre kvalité när de stressas sådär. Nu har jag fått vänta en mens... Och nu väntar jag på nästa för att få en FET i januari. Tiden går så OTROLIGT långsamt. Jah var tvungen att vänta på en naturlig mens emellan. Samma för dig? Jag är så orolig att det ska ställas in pga Corona. Går via landstinget i GBG och tänker att de kanske behöver arbeta på andra avdelningar. I våras var det så och de gjorde bara äggplock men inga återföringar. Någon som vet hur det är nu ?
Ja läste nu. Men verkar som att de gör insättningar som jag tolkar det. Gud vilka oroliga tider. Att man ska behöva tänka på detta med