Lunaymar skrev 2020-10-19 14:03:08 följande:
Tack för dina fina ord!
Ang DHEA- är det för att främja äggkvaliteten? Jag tror också att jag har låga nivåer av progesteron så jag ska börja ta omega3 och vit E (då det verkar kunna påverka tjockleken av slemhinnan). Har aldrig hört om nattljusolja, vad ska det vara bra för? Läste också om att melatonin kan hjälpa till med hormonbalansen och vill gärna diskutera allt detta med läkaren.
Jo DHEA är en steroid och är ett förstadie till testosteron och östrogen tydligen. Var faktiskt helt nytt för mig,och har försökt läst in mig lite på det.
Så det ska hjälpa till för att få bättre äggkvalitet jo
Vilket jag behöver,tar oxå Q10 för det. DHEA måste man ha recept på i både finland och sverige.
Jopp,vitamin E ska kunna bygga upp slemhinnan positivt och Jättenattljusolja (inh fettsyran GLA) ska vara viktig både för den hormonella balansen och gynna slemhinnan den oxå.
Melatonin tar många i samband med DHEA har jag läst. Funderar på att ta det oxå. Men kanske jag får avsluta någe annat naturpreparat då, kanske blir liiiite väl att tillföra ännu ett preparat. Jag går oftast all in lite väl i saker,hehe.