• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-10-13 08:59:54 följande:

Hoppas att veckorna rullar på bra och att epidemin lugnat ner sig så att du får ruva snart :)

Tack tack <3

Ja det här med att bli lite snuvig under pågående behandling fasar jag oxå för. Men tänker om man far och tar Coronaprov som förhoppningsvis då visar negativt borde man ju få fortsätta behandling:) Här på åland ska alla med förkylningssymptom fara och testa sig. Så här iallafall är det lätt att få till. Hur är det i Sverige med det,att testas för coronan?
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-13 09:23:53 följande:

Lite så tänkte jag också...ska dricka väldigt lite på fredag kväll då :) Jag är illamående, men det kan ju lika gärna vara progynonen och/eller lutinus som spökar. Då för 5 år sen kände jag ingenting och då vart jag gravid, då använde jag crinonegel istället och fick testdag 16 dagar efter FET. Nåja, det är bara att vänta ut tiden, men det går trööögt.

Jobbigt att blada för mycket här inne....så hur går det för dig?

Ok,hoppas hoppas och håller tummarna <3

Jo,det skrivs ju endel här :D

Jag väntar bara på att mensen ska komma om ca 3 veckor. Börjar då ivf nr 4 på en ny klinik med nytt upplägg där i Åbo. Hoppas på bättre tur och att få nått litet ägg med så bra kvalitet som vill sätta sig :) drömmen skulle oxå vara att få nån liten eskimo till frysen.
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-13 13:55:19 följande:

Just det ja! Jag håller tummar och tår för er :)

Tack<3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-13 18:38:25 följande:
    Vad har du för symtom med lutinus? Jag känner typ inget av det.. kladd såklart!
    Lycka till imorgon på ET Hjärta
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 15:55:25 följande:
    Det har varit lite luddigt hur man ska göra men rekommendationen är att testa sig vid symptom. Men jag vet inte vad som händer om man skulle vara förkyld och testa neg, jag får inte komma till jobbet då iaf. Hoppas att vi håller oss friska! :)
    Ja jag känner att det är mycket som är lite luddigt med rekommendationer och bestämmelser i detta med coronanObestämd
    Vi får inte heller komma med förkylninssymtom till jobbet,jobbar som närvårdare. Eller,nu får vi komma när symtomen har klingat av ordentligt, och med negativt prov

Men jo,hoppas alla håller sig friska här i tråden!Hjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-13 20:43:15 följande:
    Men åhh att du kommer ihåg, tack vad gullig du är<3
    HjärtaIbland funkar minnet braSkrattande
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-14 08:26:56 följande:

Tänk vad olika det kan vara. Jag tror det är bra med extra progesteron. Trots att min läkare hävdar något annat. ;) Två gånger om dagen låter hanterbart ändå.

Jo det är bra! De försöker ta de som är planerade här även om de sagt att det kan ske snabba ändringar. Vi är inbokade för äggplock om ett par veckor om nu bara mensen kommer. Har haft mensvärk ett tag nu så den kan liksom lika gärna bara komma nu. Håller också tummarna för att det är vår tur nu!

Ja väldigt olika med hur de skriver ut progesteron,både mellan kliniker och läkare. Första läkaren på Aurakliniken skrev ut vanlig Lutinus,vid ett annat ÄP med annan läkare fick jag Lugesteron 200 mg×3/dag...

Och nu på nya kliniken ska jag ta Cyclogest 400 mg×2/dag.

Hoppas mensen dyker upp snarast!

Jag har konstig mensvärk men är bara på cd 8-9 typ...men har fått utskrivet DHEA för att förhoppningsvis få bättre äggkvalitet,kanske det som spökar...
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2020-10-13 20:25:16 följande:

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

Ingen positivt historia från mig heller tyvärr. Men kört är det inte för dig ännu tror jag <3

De säger ju att det kan ta 1-2 dagar för en blastocyst att implantera :) så då är ju inte hcg kanske så högt ännu för dig.
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2020-10-14 11:14:43 följande:

Mensen kom sent igår så det va som jag trodde tyvärr! :(

Så tråkigt att höra :( <3 kramar till dig!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-14 14:30:36 följande:

Tack.. alldeles snart har jag ET. Pirrigt!

Hur gick det? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020